۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷

امام جمعه ساوه:

هراس دشمن جهانی شدن فرهنگ عاشورا است

هراس دشمن جهانی شدن فرهنگ عاشورا است

ساوه -امام جمعه ساوه گفت:هراس دشمن جهانی شدن فرهنگ عاشورا است.

به گزارش خبزنگار مهر، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی جمعه، پیش از ظهرجمعه در بیست و یکمین همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مصلی امام علی (ع) ساوه اظهار کرد: تبیین فرهنگ عاشورا و شناساندن آن به همه همچنین احیای آن یک تکلیف است و باید از بدعت پرهیز و با آن مخالفت کرد.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه هراس دشمن جهانی شدن فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: رساندن پیام مظلومیت شهدای واقعه کربلا در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به دنیا مصداق جهاد تبیین بوده و نشان از آن دارد که عاشورا همچنان زنده و درحال جهانی شدن است.

حجت الاسلام رحیمی تکلیف مداری را از دیگر درس‌های عاشورا دانست و عنوان کرد: همه باید به وظیفه الهی خود عمل کنیم و با خدا معامله کنیم و به دور از حواشی با بینش به تلکیف خود که پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) و بزرگداشت و حقظ شعائر اسلامی همچون واقعه کربلا و عاشوراست، عمل کنیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گف: اتفاقات امروز در غزه شاخص عظیمی است که در تاریخ ماندگار است و مسیر صحیح را ترسیم خواهد کرد و به طور حتم اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرأت این رفتارهای وحشیانه را نداشت.

امام جمعه ساوه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مساله غزه گفت: مسئله غزه، اکنون مسئله نخست دنیاست و این در حالیست که تلاش صهیونیست‌ها و پیشتیبانان آمریکایی و اروپایی‌شان، همه کمرنگ کردن مسأله غزه است اما موفق نخواهند شد.

کد خبر 6164613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha