۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳

امام جمعه قشم: 

گریه برای سیدالشهدا(ع) امید را در دل‌ها زیاد می‌کند

گریه برای سیدالشهدا(ع) امید را در دل‌ها زیاد می‌کند

بندرعباس- امام جمعه قشم با بیان اینکه گریه برای سیدالشهدا(ع) امید را در دلها زیاد می کند، گفت: این گریستن، اشک حماسه، تبیین اسلام، بارش آیه های انفسی انسان و حیات بخش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا اوج ایثار و بندگی است.

وی با اشاره به اینکه حقیقت این است که در این عالم، هیچ چیز نمی‌تواند جای گریه و اشک بر سیدالشهدا (ع) را پر کند، گفت: همین مجلس روضه سیدالشهدا (ع) است که بشریت را به نجات خواهد کشاند.

امام جمعه قشم توضیح داد: واقعیت این است که گریه برای سیدالشهدا (ع) آغاز راه و نه پایان راه است، شروع ماجرا و نه پایان آن است.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: آنچه در کربلا و در عاشورا بر اهل بیت رسول خدا (ص) گذشته است، آنقدر مظلومانه و دردناک، آنقدر سخت و جان فرساست که نه حتی آدمیان و نه حتی جن و ملک، که جمادات و نباتات را نیز به زاری می‌اندازد؛ مگر نشنیده‌ایم که آسمان و زمین، بر این مصیبت گریسته‌اند.

وی گفت: گریه بر حضرت سیدالشهدا (ع) نشانه محبت است و این محبت، اگر به اطاعت رسید، اسباب نجات است و اگر نه، چیزی در حد همان محبت کوفیان خواهد بود.

کد خبر 6164757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha