۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

امام جمعه عسلویه:

استقلال و اقتدار کشور به برکت انقلاب اسلامی است

استقلال و اقتدار کشور به برکت انقلاب اسلامی است

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: استقلال و اقتدار کشور به برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: حضرت امام حسین (ع) فرمودند راستگویی مایه عزت و سربلندی و دروغ مایه عجز و درماندگی است.

وی اضافه کرد: برخی افراد فکر می‌کنند اگر دروغ بگویند مشکلشان حل می‌شود و گره از کارشان باز می‌شود اما به عکس است به واسطه دروغ گره در زندگی آنها می‌افتد انسان دروغگو در جا می‌زند با مشکل مواجه می‌شود.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: امام حسین همچنین فرمود اسرار مردم امانت است؛ بعضی فکر می‌کنند شئ یا چیزی یا وجه نقد امانت است در حالی که کسی سخنی به شما منتقل کند یا مطلبی به شما می‌گوید این هم امانت است و اسرار مردم امانت است.

وی ادامه داد: امام حسین در مورد همسایه هم می‌فرمایند همسایه به مانند قوم و خویش است و انسان نسبت به قوم خویش محبت، لطف، کرم و ایثار می‌کند. همسایه هم مانند قوم و خویش است و باید با او همین گونه برخورد کند. نه تنها همسایه اول و دوم تا چهل خانه از اطراف همسایه محسوب می‌شوند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه امام حسین کمک به دیگران را نشانه سلامت می‌داند ادامه داد: آدم که سالم است تنها به خانواده خودش محدود نمی‌کند به هم نوع کمک می‌کند هرنوع کمکی از دستش بربیاید نسبت به هم نوع انجام می‌دهد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار هیأت دولت سیزدهم گفت: آقا در مورد خصوصیات رئیس جمهور شهید فرمودند یکی از مهمترین خصوصیات او مردمی بودن بود که برای همه ما برای دولت‌ها، رؤسا و اعضای دولت‌ها باید الگو باشد.

وی تصریح کرد: محور تمام برنامه ریزی ها، اقدام‌ها و شاخص‌های مورد نظر شهید رئیسی حل مشکلات مردم بود و ایشان اهل دعا و ذکر بود. اهل گریه بود.

هاشمی نژاد افزود امروز ایران دارای عزت و استقلال، دارای غرور ملی و خودباوری است. چنین برکاتی از فداکاری ملت و شهدا است، از حرکت حضرت امام بنیانگذار جمهوری اسلامی و امامین انقلاب است.

امام‌جمعه عسلویه با تبریک سالروز تأسیس شورای اظهار کرد: شورای نگهبان نهادی گرانقدر برای پاسداری از ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی است. به عزیزان شورای نگهبان خداقوت می گویم که در دو انتخابات کار بزرگی انجام دادند و نظارت دقیق کردند.

کد خبر 6164773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha