۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳

امام جمعه الوند خواستار شد؛

توجه رییس جمهور منتخب به ایجاد وفاق ملی

توجه رییس جمهور منتخب به ایجاد وفاق ملی

قزوین- امام جمعه الوند گفت: از رییس‌جمهور منتخب مردم انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی و تبدیل رقابت‌های انتخاباتی به همکاری های اجرایی متمرکز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های این هفته نماز جمعه الوند ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت یاد شهدا وتسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار کرد: محرم و صفر علاوه بر این‌که جزو هویت دینی ما است بخش انفکاک‌ناپذیر هویت ایرانی ما نیز هست و اکنون بیش از چهل سال است نماد هویت انقلابی ما نیز شده است.

وی با بیان اینکه چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران پس از دو دور انتخابات فشرده و رقابتی، مشخص شد، افزود: فارغ از موفقیت جناب آقای پزشکیان که توانست به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی شناخته شود و به‌زودی بر کرسی‌ای بنشیند که تا حدود دو ماه پیش شهید آیت‌الله رییسی، رئیس دولت سیزدهم آن را عهده‌دار بود، انتخابات اخیر ثابت کرد پیروز میدان مردم ایران و حکومت مردم‌سالاری است.

امام جمعه الوند تاکید کرد: بی‌تردید در شرایط اقتصادی کشور و تبلیغات شبانه‌روزی شبکه‌های معاند جلب و جذب مردم و مشارکت حدود ۳۹ درصدی دور نخست انتخابات و ۵۰ درصدی دور دوم از منظر بین‌المللی نوعی شگفتی تلقی می‌شد؛ هرچند برای جمهوری اسلامی راضی‌کننده نبود.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی حق دارند بر اصل مشارکت تأکید کنند، زیرا در این فرصت اندک، فقط با سرانگشت تدبیر و مدیریت ایشان بود که چنین انتخاباتی را با کمترین شائبه و شکایت، حاشیه و دلخوری در حوزه‌های اخذ رأی شاهد بودیم.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: هنر نظام جمهوری اسلامی بود که توانست برخی‌ها را که در انتخابات مجلس شورای اسلامی قهر کرده بودند و بیانیه مشارکت‌نکردن می‌دادند به پای صندوق رای بیاورد.

وی تاکید کرد: این تدبیر هوشمندانه تنها از حاکمیتی پویا و متفکر برمی‌آید که بتواند مشارکت سیاسی را در بهترین شکل ممکن با بیشترین حجم از حملات مخالفان خارجی برگزار کند.

امام جمعه الوند اضافه کرد: از رئیس‌جمهور منتخب مردم انتظار می‌رود فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی بر وفاق ملی متمرکز شود و از سرمایه‌ای که در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و مردم به آن اعتماد کرده‌اند، مراقبت کند.

وی افزود: رییس‌جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم کشور است و باید مورد احترام تمام گروه‌های اجتماعی و سیاسی باشد. طبیعی است از رئیس‌جمهور منتخب انتظار می‌رود در جهت تقویت همدلی میان تمامی جریان‌های سیاسی و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان بکوشد و با تدبیر خود رقابت‌های انتخاباتی به همکاری‌های اجرایی تبدیل کند.

حجت الاسلام مهدوی در پایان با بیان اینکه ۲۶ تیرماه ۵۹ سالروز تأسیس شورای نگهبان با حکم امام خمینی (ره) است، تاکید کرد: شورای نگهبان جایگاهی بی بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد و به‌همین جهت یکی از نهادهایی است که بیشترین هجمه‌های دشمن را به‌خود اختصاص داده است.

کد خبر 6164817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha