۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸

امام جمعه لامرد:

رییس جمهور منتخب در انتخاب افراد کابینه دقت کند

رییس جمهور منتخب در انتخاب افراد کابینه دقت کند

لامرد - امام جمعه لامرد گفت: رئیس جمهور منتخب باید افرادی را انتخاب کند که هیچ زاویه‌ای با نظام، انقلاب و مبانی امام و رهبری نداشته باشد و مجلس هم باید در رأی اعتماد به وزرا دقت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لامرد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین جج (ع) بیان کرد: قرائت زیارت عاشورا در امورات مادی و معنوی مؤثر است و باید سعی در تلاوت آن شود زیرا مضامین آن بی نظیر و پرمحتوا است.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این بودند که حاکمیت امام معصوم را حذف کنند اما باید گفت که راه نجات بشریت مسیر اهل بیت است و باید قیام حسینی را روز به روز به عالم معرفی و جامعه را بیدارتر کرد.

امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از شهادت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: کجای تاریخ جهان طی چهار ماه سه انتخابات و آن هم در سلامت و اقتدار کامل همراه با مشارکت حداکثری برگزار شده؟ این نتیجه زیر الم ولایت فقیه بودن است.

حجت الاسلام آزاد با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد رئیس جمهور جدید بیان کرد: رئیس جمهور منتخب باید کارگزاران و یا افرادی را انتخاب کند که هیچ زاویه‌ای با نظام، انقلاب و مبانی امام و رهبری نداشته باشد و مجلس باید در رأی اعتماد به وزرا به تک تک این موضوعات دقت کند زیرا مردم نسبت به این موضع حساسیت دارند و با همان کار جهادی و اخلاص در عمل رئیس جمهور فقید این مسیر را ادامه دهند.

امام جمعه لامرد به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهر لامرد اشاره کرد و گفت: سنت حسنه‌ای که از گذشته وجود داشته دستجات عزاداری از تمامی محلات در صبح تاسوعای حسینی به خیابان‌ها آمده و شعائر اسلامی و دینی را به نمایش می‌گذارند.

حجت الاسلام آزاد با اشاره به بیان مطلبی که طی بازدیدی که از تعدادی از حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی داشته آمد خاطرنشان کرد: در بعضی از محلات بعد از نماز مغرب و عشا دسته جان سینه زنی را در خیابان و کوچه‌ها راه اندازی می‌کنند زیرا اثرات خوبی در پی دارد و باید شور حسینی را به خیابان‌ها ببریم.

وی گفت: جمعه اول ماه محرم به نام باب الحسین حضرت علی اصغر (ع) نامگذاری شده که هم اکنون در بیش از ۴۵ کشور دنیا به نام حضرت علی اصغر برگزار می‌شود.

پس از اقامه نمازجمعه، حجت الاسلام سیدمحمدحسین هاشمی از مداحان و روحانیون منطقه دقایقی به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

کد خبر 6164831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha