۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

امام جمعه اراک:

رییس جمهور منتخب حل مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهد

رییس جمهور منتخب حل مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار دهد

اراک-امام جمعه اراک گفت:رییس جمهور منتخب حل مشکلات اقتصادی در اولویت اقدامات قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله دری نجف آبادی در خطبه امروز نماز جمعه اراک، توجه به معارف دینی و اخلاقی به ویژه مکتب عاشورا، سپری محکم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان دانست و گفت: حماسه بزرگ عاشورا تنها یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب پر رمز و راز است و هیچ تحقیق و تحلیلی تاکنون نتوانسته همه را اقناع کند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: پیام امام حسین (ع) در قیام کربلا نشان از این دارد که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود برای حفظ آن از هیچ تلاشی نباید دریغ نکنیم و این مهم باید الگویی برای تمام آزادیخواهان باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه محرم و صفر یک اقدام فرهنگی است و باید برای همه تبیین شود، گفت: در جامعه کنونی اسلام بیش از هر زمان دیگر نیاز به فداکاری مردانه دارد و همه برای تحقق این مهم مسؤول هستند.

وی افزود: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی از منکر کرد و این بیانگر اهمیت این موضوع است و متولیان فرهنگی توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

امام جمعه اراک توجه به نماز، فداکاری در راه مکتب، بردباری، وفاداری، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب و دفاع از ارزش‌ها را از دیگر آرمان‌های امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: به طور حتم اگر اهداف امام حسین در جامعه اجرا و بکار گرفته شود آسیبی متوجه جامعه نخواهد شد.

آیت الله دری نجف آبادی، تحصیل در دانشگاه امام حسین (ع) را رمز پیروزی افراد دانست و گفت: مکتب امام حسین (ع) مکتب عشق، عزت، شرف، آزادی و مکتب نجات است و لازمه حفظ آن برگزاری مراسمی باشکوه و با اخلاص است.

وی با تاکید برجهانی شدن فرهنگ عاشورا افزود: نماز ظهر عاشورا و آئین عزاداری امام حسین (ع) باید با شور، شعور و انگیزه معنوی در مصلی برگزار شود.

امام جمعه اراک ضمن تقدیر از مبلغان عاشورا در بیت المقدس گفت: باید قیام امام حسین (ع)، مبارزه با ظلم و استکبار و آزادی و آزادگی مکتب امام حسین (ع) در جهان فراگیر شود.

وی ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ضمن موفقیت برای دولت چهاردهم، امید است کابینه دولت چهاردهم با پیروی از مکتب امام حسین (ع) و شهدای خدمت و شهید رئیسی با تمام وجود برای عمران و آبادانی این مرزوبوم تلاش کنند.

امام جمعه اراک مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین چالش کنونی کشور عنوان کرد و گفت: امید است رئیس جمهور منتخب با سازماندهی یک تیم اقتصادی قوی و کارآمد مسأله اقتصادی و معیشت را در رأس امور قرار دهد.

کد خبر 6164859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha