۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹

هگمتانه دیار حسینی- ۶

رابطه جوانان با هیئت سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود

رابطه جوانان با هیئت سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود

همدان-مسئول هیئت حضرت ابالفضل العباس (ع) پاسداران همدان گفت: رابطه تنگاتنگ جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها با هیئت باعث جلوگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

جمشید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت ابا عبدالله حسین (ع) اظهار کرد: همزمان با ایام ماه محرم و صفر برنامه‌های عزاداری و سوگواری در هیئت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در حال برگزاری است.

مسئول هیئت حضرت ابالفضل العباس (ع) پاسداران همدان با بیان اینکه این هیئت از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را شروع کرده گفت: این هیئت در طول سال برنامه‌های مناسبتی را دارد.

وی با بیان اینکه این هیئت متشکل از جوانان و قشرهای مختلف است گفت: وجود ۱۱ نفر از مدافعان حرم، وجود ۲۰ روحانی و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اداری استان و… از افتخارات این هیئت است.

رابطه جوانان با هئیت سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود

رحیمی با بیان اینکه این هیئت در دهه اول محرم برنامه‌های عزاداری و سینه زنی سید و سالار شهیدان را دارد گفت: برنامه‌ها با قرائت و تلاوت آیات قرآن شروع و تا ساعاتی از شب ادامه دارد.

وی با اشاره به حضور پر شور جوانان و نوجوانان در این هیئت یادآور شد: حضور سخنرانان با موضوع فرهنگ عاشورا و تبیین قیام امام حسین، قرائت زیارت عاشورا دعای توسل و اطعام عزارداران حسینی از برنامه‌های هیئت در دهه اول محرم است.

مسئول هیئت حضرت ابالفضل العباس (ع) پاسداران همدان با بیان اینکه اطعام دهی هر شب برای عزاداران صورت می‌گیرد تاکید کرد: در هشتم محرم نیز ۲ هزار پرس به عنوان غذای بیرون برای نیازمندان و خانواده‌ای زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد پخت می‌شود.

رابطه جوانان با هئیت سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود

وی با بیان اینکه این هیئت جزو هییتهای جوان استان همدان است گفت: در طول سال نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، اردویی زیارتی کربلا، مشهد مقدس و.. برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: برنامه جذب جوانان و نوجوانان با استفاده از ظزفیت های این قشر در هیئت ادامه دارد و این رابطه تنگاتنگ با جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها باعث جلوگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود

وی اضافه کرد: در ایام کرونا نیز بیشترین فعالیت ما متمرکز برای تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به خانواده‌ها نیازمند بود و در حال حاضر نیز این حمایت‌ها را در ایام مختلف سال داریم.

کد خبر 6165367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha