۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹

در سه ماهه نخست سال جاری؛

نظارت بهداشتی بر ۲۴۱ واحد کارگاهی در شهرستان تنگستان انجام شد

نظارت بهداشتی بر ۲۴۱ واحد کارگاهی در شهرستان تنگستان انجام شد

بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری؛ از ۲۴۱ واحد کارگاهی در شهرستان تنگستان شامل ۷۱۶ کارگر بازدید شد.

ماه زرافشون رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در شهرستان تنگستان ۴۹۸ کارگاه با اشتغال هزار و ۵۳۹ نفر فعالیت دارند که در این کارگاه‌ها وسایل و ابزار مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد که اگر لحاظ ایمنی و مخاطرات بهداشتی به‌خوبی تعبیه نشده و از جهت مواجهه با عوامل زیان‌آور بهداشتی و نحوه کار با آن وسایل و ابزار کار به‌درستی کنترل و آموزش داده نشده باشد موجب صدمات جبران‌ناپذیری برای سلامت کارکنان خواهد شد.

وی افزود: در راستای ارزیابی کارکنان و محیط‌های کارگاهی شهرستان تنگستان ازلحاظ عوامل زیان‌آور از ۲۴۱ واحد کارگاهی در شهرستان تنگستان که شامل ۷۱۶ کارگر هستند، بازدید به عمل آمد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: انجام کار در کارگاه‌های حرفه‌ای نیازمند استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند گوشی، کفش مناسب کار، دستکش، لباس مناسب، عینک استاندارد و … است که برای حفظ و ارتقا سلامت افراد مورد نیاز است.

رفیعی تصریح کرد: با انجام بازدیدهای مستمر از کارگاه‌های حرفه‌ای ضمن ارائه آموزش‌های مرتبط با سلامت افراد عوامل زیان‌آور نیز شناسایی‌شده و در جهت رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: معاینات شغلی که به‌صورت سالانه برای هر یک از کارکنان باید انجام شود موجب شناسایی تأثیر محیط کار بر سلامت افراد می‌شود که تاکنون ۳۴۶ نفر از کارکنان شاغل در کارگاه‌های حرفه‌ای تنگستان این آزمایش‌ها را انجام داده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: در بازدیدهای صورت گرفته ۴۷ واحد کارگاهی به دلیل عدم توجه به تذکر در خصوص رفع نواقص و عوامل زیان‌آور اخطاریه دریافت کرده و ۲ واحد کارگاهی نیز به دادگاه معرفی‌شده است.

کد خبر 6165379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha