۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵

رئیس قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد؛

حضور ۶۴۰ نفر از حسینیان اردبیل در برنامه حسینیه معلی

حضور ۶۴۰ نفر از حسینیان اردبیل در برنامه حسینیه معلی

اردبیل- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعزام ۶۴۰ نفر از حسینیان اردبیل به حسینیه معلی برای اجرای آیین‌های عزاداری محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با حضور عوامل برنامه حسینیه معلی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و تشکیل کارگروه ویژه با عنوان «احیا تراث» برای ضبط و تدوین آئین‌های عزاداری ماه محرم استان اردبیل، بنده را به عنوان خادم و مسئول آئین‌های عزاداری استان اردبیل انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد در مدت چهار ماه آئین‌های عزاداری برای ضبط آماده شوند که در نهایت با اضافه شدن حجت‌الاسلام مهدی نقدی مسئول بنیاد ملی نوجوان اداره تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام محمدرضا طالبی مسئول گروه سرود رهروان منتظر به عنوان مربی آئین‌ها به کارگروه، کار به صورت جدی‌تر پیش رفت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل و مسئول آئین‌های عزاداری استان اردبیل گفت: از همکاری بزرگان، ریش سفیدان، هیأت مذهبی انصارالمهدی (عج)، یاوران مهدی (عج)، هیأت امنای مسجد ابوالفضل شهرک سبلان و گروه‌های سرود رهروان منتظر، رضوی، بقیت‌الله گلمغان، جوانان و نوجوانان (پسران و دختران)، اردبیلی‌های مقیم مرکز و گلو بندک و عموم مردم در بازخوانی آئین‌های عزاداری که با همراهی شایسته خانواده‌ها در مسجد ابوالفضل انجام شد.

حجت‌الاسلام طهماسبی افزود: در نهایت سه آئین تشت‌گذاری، شمع‌گردانی نوجوانان (طفلان) و بشیک‌گردانی دختران (گهواره گردانی) برای اجرا در حسینیه معلی انتخاب شد که تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تقدیر و تشکر از همه عوامل و خادمان برنامه آئین عزاداری، از حمایت‌های مادی و معنوی مدیران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، امور اجتماعی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و خیران نیک‌اندیش استان اردبیل که تعداد ۶۴۰ نفر از اردبیل در قالب ۱۶ اتوبوس برای ضبط برنامه از ۱۷ الی ۲۶ خردادماه به تهران اعزام شدند، تشکر ویژه می‌کنیم.

مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: پخش آئین‌های عزاداری از شبکه سوم سیما و شبکه قرآن در برنامه حسینیه معلی از شب اول ماه محرم آغاز شده که بعد از پخش آئین‌های عزاداری اردبیل از این برنامه، شاهد بازخورد و استقبال شایسته مردم در سطح ملی از این برنامه‌ها هستیم.

کد خبر 6165624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha