۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در استان بوشهر شناسایی شد

۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در استان بوشهر شناسایی شد

بوشهر- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: تا کنون چهار بیمار مبتلا به تب دنگی در استان بوشهر شناسایی شده که هر چهار نفر سابقه سفر به کشور امارات متحده عربی را داشته‌اند.

به‌گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجویی‌فرد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که همه اقدامات مراقبتی برای مقابله با پشه ناقل بیماری دنگی در استان انجام شده است، افزود: مناطق آلوده به این پشه در استان بوشهر سم‌پاشی و نظام مراقبتی ویژه‌ای ایجاد شده تا قابلیت انتقال تب دنگی محلی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آب راکد عامل رشد و تولید لارو پشه آئدس است، اضافه کرد: لاستیک‌های مستعمل که آب راکد در آن وجود داشته باشد عامل رشد و تولید پشه آئدس است که شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مردم نقش مهمی در از بین بردن این پشه با بهسازی محیط دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یکی از نگرانی‌ها در افزایش پشه آئدس را در بارندگی‌های فصل پاییز و زمستان پیش‌رو و افزایش محل‌های آب راکد دانست و گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از رشد و گسترش پشه آئدس در این فصول اندیشیده می‌شود.

به گفته وی تا کنون ۴ بیمار مبتلا به تب دنگی در استان بوشهر شناسایی شده که هر ۴ نفر سابقه سفر به کشور امارات متحده عربی را داشته‌اند.

دکتر برجویی‌فرد ادامه داد: ۲ نفر از این بیماران مبتلا به تب دنگی درمان و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۲ بیمار دیگر نیز به درخواست خودشان برای درمان به دیگر استان‌ها رفته و بهبود یافته‌اند.

وی با بیان ابتلای بیماران به تب دنگی در استان بوشهر از نوع خفیف بوده است، افزود: بیماران مبتلا به نوع خفیف این بیماری دچار ضعف، بی‌حالی و درد استخوان می‌شوند ولی بیماران تب دنگی نوع شدید دارای خون‌ریزی داخلی، خون‌ریزی لثه و بینی، درد عضلانی، سر درد و درد پشت حدقه چشم می‌شوند که تا کنون این موارد در استان بوشهر گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان این‌که اکنون ۳ شهرستان عسلویه، کنگان و دشتستان نسبت به آلودگی پشه آئدس نشان‌دار شده‌اند، اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در یک نقطه در شهر برازجان پشه آئدس شناسایی شده و دیگر نقاط این شهرستان آلوده نیست.

کد خبر 6165825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha