۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶

استاندار اصفهان:

زاینده‌رود در آستانه احیاست

زاینده‌رود در آستانه احیاست

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: با اجرای عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مرتضوی عصر امروز شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: در اوایل دولت نهم طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران مطرح شد اما پس از چندین سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

وی ادامه داد: این اقدام بسیار مهم در دولت سیزدهم و با رویکرد شجاعانه شهید جمهور آیت الله رئیسی آغاز شد، به راستی که این شهید بزرگوار در عرصه‌های سخت و غیرممکن قدم می‌گذاشت که دیگران از ورود به این عرصه‌ها ترس و دلهره داشتند.

مرتضوی با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری، گفت: در این دیدار رهبر انقلاب نگاه مجددی را به سیره رفتاری شهید جمهور داشتند که رویکرد ویژه و ارزشمندی بود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: شهید جمهور آیت الله رئیسی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دو شخصیتی هستند که رهبر انقلاب بارها در خصوص سلوک رفتاری و شخصیت این دو بزرگوار سخن گفتند و تأکید می‌کنند که هر دو شهید والامقام الگوهای بی‌نظیر و قابل اتکایی برای مدیران و خادمان مردم هستند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این برای ما افتخار بزرگی است که رهبر معظم انقلاب این دولت را به عنوان دولت کار، امید و حرکت معرفی کردند و خداوند را شاکریم که در این دولت به ما فرصت فعالیت و خدمت به مردم داده شد.

وی ادامه داد: شهید جمهور آیت الله رئیسی شخصیت ممتاز و متفاوتی داشت که وقتی به سیره رفتاری ایشان نگاه می‌کنیم رویکرد آسمانی و سلوک رفتار معنوی را در می‌یابیم.

مرتضوی خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان، اظهار داشت: تا مادامی که هر کدام از ما توفیق خدمت به مردم را داریم بایستی خود را در یک دوی امدادی تصور کنیم.

وی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم، گفت: در تحویل و تحولات امور به دولت چهاردم نباید مسیر خدمت‌رسانی به مردم خدشه‌دار شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: نظارت‌ها مختل نشود و تا آخرین دقایق و ثانیه‌ها دست از تلاش و خدمت به مردم برنداریم.

وی ادامه داد: از این لحظات باقی مانده به نحو احسنت استفاده کنیم و ذره‌ای در پیگیری امور مردم تعلل نکنیم زیرا هیچ‌گونه کوتاهی از مدیران، فرمانداران و مسؤولان در آستانه تحویل و تحولات دولت آینده پذیرفتنی نیست.

استاندار اصفهان اضافه کرد: مدیریت استان نیز لحظه‌ای از پیگیری امور مردم غافل نشده است و بر خود واجب می‌دانیم که چالش‌های مردم را تا لحظه آخر رفع کنیم.

وی افزود: پیگیری انجام مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان نیز با جدیت دنبال می‌شود و در خصوص این موضوع با سطح ملی در تعامل هستیم.

استاندار اصفهان گفت: پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم تمرکز شد تا به سامان برسند در این دولت آغاز نشده و طرح‌های زمین مانده دولت‌های گذشته بود، با این حال با تمام توان تلاش کردیم تا این پروژه‌ها به ثمر برسند و همچنین خود را نسبت به تکمیل این پروژه‌ها تا آخرین روز خدمت موظف می‌دانیم.

مرتضوی در بخش دیگر سخنان خود گفت: کنگره بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی را در پیش داریم لذا از همین روزها هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بضاعت‌های استان به میدان بیایید و اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته باشکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: وظیفه خود می‌دانم از همه دست‌اندرکاران انتخابات‌های اخیر از جمله دو مرحله‌ٔ انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تقدیر و قدردانی کنم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری بسیار دلگرم کنند بود که از این رو از مردم فهیم استان نیز صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

مرتضوی اظهار داشت: شرکت‌های برق و آب استان درایت لازم را داشته باشند و بدون هماهنگی قبلی در هیچ حوزه اقتصادی قطعی برق نداشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: دولت بعدی بایستی بر ریل مطمئن سوار شود از این رو ضروری است بستر را به نحوی تعیین کنیم تا مدیران آینده اولویت‌های استان را بدانند و از این موضوع استفاده کنند.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن نیز گفت: جلسات هفتگی مسکن استان ترک نشده و انتظار می‌رود در روزهای آینده با تلاشی دو چندان این طرح در مسیر تکمیل و اجرا قرار بگیرد.

کد خبر 6166134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منیژه IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      شما را به خدا به فریاد طبیعت برسید چه کسانی درحق طبیعت زاینده رود ظلم کردند مجازاتشان کنید
    • خالصی آهل اصفهان زیبا ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      چه عجب یکی بفکر زاینده رود افتاد واقعآ تعجب داره انشآآله موفق و سلامت باشن دولتمردان
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      1 0
      زاینده رود هرگز احیا نخواهد شد....دلیل گسترش روزانه صنایع اببر و کشاورزی و درنتیجه افزایش جمعیت که مصرف آب شرب را بشدت افزایش میده.... استقرار چند صد هزار نفر از اتباع افغانی در این استان و انتقال آب این حوزضه آبریز به یزد و کاشان....هرچقدر آب منتقل بشه به همان میزان هم مصرف خواهد شد...
    • احمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 0
      هرچه زودتر آب زاینده رود را که برداشتید بدون اجازه اصفهانی ها به اصفهان این شهر توریستی واقتصادی برگردانید ۰