۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۰:۴۲

نماینده مردم تالش در مجلس:

احیای کامل چوکا مطالبه جدی مردم است

احیای کامل چوکا مطالبه جدی مردم است

رشت - نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی فرصت سوزی‌ها گفت: احیای کامل چوکا مطالبه جدی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اسلامدوست عصر شنبه در نشست شورای اداری رضوانشهر اظهار کرد: احساس نیاز جامعه به «تغییر» سبب شد تا پا به عرصه انتخابات بگذاریم و خادمی مردم را برگزینیم.

نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با تاکید بر لزوم شناسایی مشکلات، معضلات و چالش‌ها بیان کرد: سه ماه فرصت تغییر و تحول و ارزیابی کم و کاستی‌های حوزه انتخابیه به دلایل نامعلوم از ما گرفته شد تا نتوانیم در این زمان طلایی به واکاوی مشکلات بپردازیم.

اسلامدوست با اشاره به بلاتکلیفی کارخانه چوکا اضافه کرد: این کارخانه یکی از قطب‌های اشتغالزایی و اقتصادی غرب گیلان است که سال‌ها بلاتکلیف رها شده است.

وی با بیان اینکه احیای کامل چوکا مطالبه جدی مردم است، افزود: از مناطق ییلاقی و روستایی گرفته تا مرکز شهر همه مردم از «چوکا» سخن می‌گویند و سوالشان فقط این است که چوکا چه شد؟

انفعال چوکا «فرصت سوزی» در حق مردم غرب گیلان

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال با بیان اینکه چوکا ظرفیت ماهانه ۸ الی ۱۰ هزار تن تولید را دارد، گفت: این مجموعه تنها با ۱۵۰۰ تن ظرفیت تولید فعالیت می‌کند که درآمد آن پاسخگوی هزینه‌ها نیست.

اسلامدوست با انتقاد از عدم ثبات مدیریتی در کارخانه چوکا اضافه کرد: چوکا چندین ماه است با سرپرستی اداره می‌شود و عدم ثبات مدیریتی یکی از چالش‌های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه انفعال چوکا «فرصت سوزی» در حق مردم غرب گیلان است، افزود: فردی که نمی‌تواند یک واحد صنعتی بزرگ را مدیریت کند چرا باید سر جایش بماند و سبب «فرصت سوزی» شود!؟

انتقاد نماینده از زمان بر شدن یک پروژه

نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با انتقاد از زمان بر شدن پروژه سد شفارود بیان کرد: اجرای سد شفارود از دوره ششم آغاز شده و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

اسلامدوست با بیان اینکه بیش از ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه سد شفارود نیاز است، گفت: با بهره برداری از سد شفارود مردم منطقه در بحث آب شرب، گردشگری، اقتصادی و اشتغال به انتفاع می رسند.

وی با اشاره به خطرات محور رضوانشهر – انزلی افزود: ساماندهی و چهار بانده شدن محور رضوانشهر – انزلی از مطالبات جدی مردم است که به علت ناایمن بودن مسیر، خطرات جبران ناپذیری را برای مردم ایجاد کرده است.

نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با تاکید بر سرعت بخشی پروژه گازرسانی به مناطق ییلاقی بیان کرد: کارهای خوبی برای «سبز شدن» روستاها و مناطق ییلاقی انجام شده که باید استمرار داشته باشد.

اسلامدوست با انتقاد از برخی فرصت سوزی‌ها در رضوانشهر بیان کرد: عدم همکاری مدیر استانی در روند برگزاری مزایده جهت اجرای یک پروژه فرهنگی – ورزشی در رضوانشهر منجر به فرصت سوزی برای این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها دنبال فراری دادن سرمایه گذاران بومی هستند، افزود: در کنار توجه و جذب سرمایه گذاران غیربومی در شهرستان باید از ظرفیت بومیان منطقه به خوبی استفاده شود.

واکنش به ماجرای مسمومیت‌ها در رضوانشهر

نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال نسبت به ماجرای آلودگی آب شرب رضوانشهر و مسمومیت‌های ناشی از آن واکنش نشان داد و اضافه کرد: ضمن برخورد جدی با مسببان و مقصرین این بخش در حوزه آبفا، باید از این فرصت به دست آمده برای تأمین اعتبار جهت بازسازی اساسی شبکه انتقال آب شرب شهرستان استفاده کرد.

اسلامدوست با اشاره به اینکه عزل و نصب‌ها بر عهده نمایندگان نیست، گفت: در تغییر و تحولات دخالت نمی‌کنیم اما اعتراضات و نارضایتی‌های مردم از ادارات مربوطه را به مسؤولان منعکس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما به تغییر مدیران خدمت رسانی به مردم است، افزود: رضایت مندی مردم رمز ماندگاری مدیران در مسؤولیت‌ها خواهد بود ولو اینکه به ما هم «رأی» نداده باشد.

کد خبر 6166195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha