۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶

دکه نشریات؛

پنجمین شماره خردورزی روی پیشخان آمد

پنجمین شماره خردورزی روی پیشخان آمد

شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه ۱۴۰۳ با عنوان «تهاجم شناختی در کمین، چرا غفلت از علوم شناختی، جوامع مختلف را استعمار زده می‌کند؟» منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ شماره پنجم مجله خردورزی ویژه تیرماه ۱۴۰۳ با عنوان «تهاجم شناختی در کمین، چرا غفلت از علوم شناختی، جوامع مختلف را استعمار زده می‌کند؟» به تازگی منتشر شده و روی پیشخان مطبوعات آمده است.

در این‌شماره مجله مذکور، تلاش شده با هدف تبیین ضرورت علوم‌شناختی و بررسی جایگاه آن در ایران و جهان، ذیل شش پرونده ماهیت علوم‌شناختی، فلسفه علوم‌شناختی، الهیات و علوم‌شناختی، علوم‌شناختی در ایران و جهان، وضعیت‌سنجی علوم‌شناختی و پرونده ویژه بررسی فعالیت‌های علمی شهید محسن فخری‌زاده در حوزه علوم‌شناختی و فناوری‌های نوین بپردازد.

برخی از عناوین طرح شده در این شماره شامل نسبت علوم اعصاب و اراده آزاد، نقش مطالعات بدن‌مندی در تبیین و تبلیغ دین، علوم‌شناختی و تجربه نزدیک به مرگ و مغز، نقد تلقی افواهی از آزمایش‌های شناختی مرتبط با مفاهیم دینی، بررسی تعامل انسان و ماشین، اولویت‌های فناورانه در زیست‌بوم علوم‌شناختی، رویکرد پدیدارشناختی در علوم‌شناختی، بازخوانی و ارزیابی خبرگانی سند توسعه علوم‌شناختی، ظرفیت‌های فلسفه اسلامی برای تحول علوم‌شناختی می‌شود.

در پنجمین شماره از مجله خردورزی با افرادی از جمله: مهدی گلشنی، احسان رضایت، عبدالحسین خسروپناه، جواد حاتمی، ابراهیم آزادگان، محمد خندان، محمد سادات منصوری، هدایت صحرایی، لیلا اردبیلی، حسن صبوری مقدم، قاسم ترخان، ابراهیم اصولی، سعید باقری و رحمان شریف‌زاده گفت‌وگو شده است.

این‌نشریه با ۳۹۵ صفحه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6166266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha