۱۶ دی ۱۳۸۶، ۱۱:۲۸

حجت الاسلام قرائتی:

40 هزار مدرسه در کشور فاقد نمازخانه هستند

40 هزار مدرسه در کشور فاقد نمازخانه هستند

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حدود 40 هزار مدرسه در سطح کشور فاقد نماز خانه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی، صبح امروز در گردهمایی اقامه نماز و توسعه نمازخانه های خراسان رضوی در جمع مدیران استانی افزود: در مدارس سطح کشور با مشکل و چالش جدی کمبود فضای معنوی مناسب برای اقامه نماز روبرو هستیم که باید رفع شود.

وی با تاکید بر تقویت ارتباط میان جوانان و نماز خاطرنشان کرد: در جامعه ما مسئله ای مهمتر از جوان و واجبی با اهمیت تر از نماز وجود ندارد که این دو باید چون تار و پود در هم عجین شوند.

قرائتی با بیان اینکه نماز مهر قبولی عبادات و طاعات انسان است اظهار داشت: سرعت در ساخت و ساز مساجد و نمازخانه در مدارس باید بیشتر شود و این مهم نیازمند یک مشارکت همگانی است.

وی در خصوص تهدیدها و آسیبهای اجتماعی نوجوانان عنوان کرد: اقامه نماز و اهمیت دادن به آن، چراغ راهنمای انسان از تاریکی ها و هدایتگر جوانان و نوجوانان در مسیر درست زندگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از کتب معرفتی و دینی آموزش و پرورش و دانشگاهیان عنوان کرد: این کتابها جاذبه لازم برای جذب جوانان را ندارد و جنبه غیر کاربردی و تزئینی دارد که باید به این مهم توجه ویژه شود زیرا زیرساخت فرهنگ سازی و ترویج معارف دینی از همین مدارس و دلهای جویای حق جوانان و نوجوانان شروع می شود.

کد خبر 616680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha