۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛

تزریق ۲ میلیون دز واکسن علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در مرکزی

تزریق ۲ میلیون دز واکسن علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد در مرکزی

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴۰۰ هزار دز واکسن علیه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور این استان تزریق شده است.

محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۵۵۰ مورد پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح روستاها، مرغداری‌های، تالاب‌ها و سدهای استان مرکزی از ابتدای امسال انجام شده است.

وی افزود: امسال ۲۴۰۰ هزار دز واکسن علیه بیماری‌های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال در مرغداری‌های صنعتی شامل مزارع پرورشی مرغ مادر، پولت و تخمگذار استان مرکزی تزریق شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: طرح ردیابی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بومی در تعداد ۵۹ روستا در سطح استان در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود تعداد ۵۹۰۰ قطعه طیور مورد آزمایش قرار بگیرد.

فتاحی با اشاره به قابل انتقال بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: خصوصیت این بیماری در طیور، واگیردار تلفات ناگهانی و بالا به همراه علائم دیگر از جمله خونریزی در ساق پا و کاهش مصرف آب و دان می‌تواند به عنوان زنگ هشداری برای این بیماری باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: انتظار است همشهریان و بهره برداران حوزه طیور این استان در هنگام مشاهده هر نوع علائم مشکوک به این بیماری سریعاً به نزدیک ترین اداره دامپزشکی شهرستان خود اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6166973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha