۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۵

به مناسبت محرم؛

آیین سوگواری در صحرای سمنان برگزار شد

آیین سوگواری در صحرای سمنان برگزار شد

سمنان- آیین سوگواری در صحرا از مراسم قابل توجه مردم سمنان در ماه محرم، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم عزاداری در صحرا، به مناسبت ماه محرم و با حضور چشم گیر مردم متدین شهرستان سمنان، همزمان با بعد از ظهر یکشنبه در منطقه خوریان برگزار شد. این مراسم ویژه، امسال نیز مانند سال‌های قبل با مشارکت خوب مردم همراه شد تا جایی که محل قراردادن خودروها در حوالی کویر خوریان، دچار ترافیک زیادی شده بود.

در پنج سال اخیر این مراسم به صورت ویژه مورد استقبال مردم سمنان قرار گرفته هر چند موی سپیدانی نیز هستند که عقیده دارند این مراسم در گذشته نیز برگزار می‌شد و به خصوص در دوران پهلوی، مردم در ماه محرم به صحرا می‌آمدند تا انفرادی عزاداری کنند.

گفته می‌شود در گذشته حضور در صحرا برای عبادت، خلوت گزیدن و تنهایی و تفکر از جمله کارهایی بوده که بسیار در سمنان مورد توجه بوده است لذا این سنت هر چند در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته اما ریشه‌ای در طول سال‌های قبل داشته است.

در سال‌های اخیر با حضور گسترده‌تر مردم، امکاناتی نیز مانند نور و صوت به صحرای خوریان سمنان آورده می‌شود تا عزاداری مردم در این منطقه، شکل زیباتری نیز به خود بگیرد. این مراسم همچنین میزبان خیل عکاسان و رسانه‌ها نیز می‌شود.

حضور در صحرای خوریان در جنوب سمنان همچنین نشانه ارادت مردم مرکز استان به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران باوفایشان در دشت کربلا دارد و یک نوع نماد نشان ارادت به دشت کربلا نیز محسوب می‌شود.

کد خبر 6167038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha