۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

تکرار تقاضای ۱۴۰۰ مگاواتی مصرف برق در مرکزی بسیار نگران کننده است

تکرار تقاضای ۱۴۰۰ مگاواتی مصرف برق در مرکزی بسیار نگران کننده است

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: تقاضای ۱۴۰۰ مگاواتی مصرف برق از شنبه گذشته تاکنون ٣ بار تکرار شده که عدد بسیار بزرگ و نگران کننده ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی با اشاره به ثبت آخرین رکورد تقاضای مصرف برق استان که در بیستم تیرماه جاری به میزان ۱۴۰۰ مگاوات ثبت شده است، گفت: این میزان از مصرف به دلیل استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی رویه و غیر اصولی وسایل سرمایشی به وقوع پیوسته است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف برق در استان به طرز خیره کننده‌ای در حال افزایش است گفت: از ابتدای شنبه گذشته (١٦ تیرماه) تا روز جاری، ٣ بار میزان تقاضای مصرف برق از مرز ۱۴۰۰ مگاوات عبور کرده که بسیار نگران کننده است.

محمودی افزود: با تعامل، هم‌افزایی و تلاش تمام همکاران صنعت برق شبکه برق کشور پایدار است اما انتظار است به راهکارهای ساده مدیریت مصرف و استفاده صحیح از وسایل سرمایشی که عامل اصلی افزایش غیر اصولی مصرف برق است توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: تقاضا می‌شود شهروندان برای تداوم برق رسانی به مواردی چون تنظیم وسایل سرمایشی روی ٢٤ و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی که منجر به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق می‌شود توجه ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 6167101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha