۱۶ دی ۱۳۸۶، ۱۲:۰۷

ویژه برنامه‌های محرم شبکه تهران اعلام شد

وضو با مهتاب، عطر عاشقی، اسوه‌های آسمانی، زیارت وارث، سخنرانی مذهبی و مداحی و مرثیه‌خوانی از جمله برنامه‌های شبکه تهران در ایام محرم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "وضو با مهتاب" در بخش زنده به بررسی تاریخچه عاشورا می‌پردازد و در بخش تولیدی قصه‌های عاشورا را با صدای آشا محرابی روایت می‌کند. مقتل‌خوانی بهروز رضوی و پخش "جاری مثل رود" از دیگر بخش‌های برنامه است که در 14 قسمت 60 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی امیرحسین خرمشاهی از اول محرم ساعت 30/21  از شبکه تهران پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه "کتابشناسی عاشورا" با هدف معرفی کتاب‌هایی عاشورایی در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد غفاری حضری تهیه شده و با حضور کارشناسانی چون منصور لاریجانی، پیروز قاسمی، سیدمهدی شجاعی و خانم فلکشاهی این کتاب‌ها را بررسی می‌کند. همچنین قسمت‌هایی از کتاب با صدای مهران دوستی پخش می‌شود.

برنامه "تا نیایش" نیز به صورت زنده به تفسیر زیارت وارث و عاشورا و بررسی مبانی اخلاقی حسینی می‌پردازد. "عطر عاشقی" و "اسوه‌های آسمانی" دو برنامه تولیدی دیگری است که به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به صورت ویژه پخش خواهند شد.

"محافل حسینی" همچون سال‌های گذشته با حضور در یکی از مجالس عزاداری حال و هوای اینگونه محافل را به مخاطب منعکس می کند. مداحان این برنامه سیدمجید بنی‌فاطمه، غلامرضا سازگار، علی انسانی، سیلم موذن‌زاده، ابوالفضل بختیاری و ... هستند.

زیارت وارث هر روز صبح ساعت شش از شبکه تهران و دو سخنرانی مذهبی ساعت 30/6 و 15/12 و روزهای تعطیل ساعت 15 پخش می‌شود. برنامه‌های روتین شبکه تهران همچون "صبح تهران"، "تهران 20" و "به خانه برمی‌گردیم" متناسب با ایام محرم روی آنتن می‌روند.

کد خبر 616762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha