۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۷

استاد حوزه ودانشگاه:

منزلت و جایگاه حضرت عباس غیرقابل وصف است

منزلت و جایگاه حضرت عباس غیرقابل وصف است

سنندج_استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت ابوالفضل العباس دارای منزلت و جایگاهی غیرقابل وصف و ارزشمند در نزد پروردگار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی یوسفی عصر دوشنبه در مراسم تاسوعای حسینی در حسینیه سنندج اظهار کرد: از دلاوری‌های آن بزرگوار در روایت‌ها بیان شده و آنچه نقل شده اشک از چشم‌ها جاری کرده است.

وی افزود: بر رسول خدا چند مورد بسیار سخت گذشت؛ یکی جنگ احد، دیگر جنگ با رومیان که در آن سه فرمانده دلاور به شهادت رسیدند و دیگری شهادت اباعبدالله که به دست کسانی که خود را مسلمان می‌دانستند و مقرب به خدا و سید شباب اهل جنت را کشتند.

منزلت و جایگاه حضرت عباس غیرقابل وصف است

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: رسانه‌ها در نقل مطالب مؤثر هستند در جای که ناحق را حق می‌کنند و در این درس برای ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی خاطرنشان کرد: آنها که حسین را کشتند معجزه نمی‌پذیرند و ایثار او را نادیده گرفتند اما خدا به او ۲ بال داد تا در کنار فرشتگان و ملائک باشد، همچنین به جعفر طیار و حضرت عباس هم ۲ بال داد منزلتی به آنها داد که غیرقابل وصف است.

وی عنوان کرد: منزلت حضرت عباس اما به گونه‌ای است که همه شهدای صدر اسلام تا انتها که خود از مقربین اللهی هستند بر این منزلت و فضیلت حضرت ابوالفضل غبطه می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: حضرت عباس با لب تشنه جان سپرد و در کلام و جلسات هم شأن و بزرگی ایشان روایت می‌شود.

منزلت و جایگاه حضرت عباس غیرقابل وصف است

وی گفت: ابوالفضل عباس جز خود دیگر برادران مادری خود که حضرت عبداله ۲۵ ساله، حضرت جعفر ۲۳ ساله و حضرت عثمان ۳۱ را در روز عاشورا فراخواند و گفت ای فرزندان مادرم به سمت دشمن حرکت کنید.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: افتخار ام‌البنین این است که می‌گوید فرزندانم فدای ابوالفضل شدند و وقتی دایی آنها برایشان امان نامه آورد گفتند لعنت بر این امان نامه و کسی که آنرا داده چطور آنرا بپذیریم وقتی سید الشهدا حضرت حسین (ع) در امان نیست.

کد خبر 6167749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha