۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۲۹

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

«یوم العباس» در تاریخ ثبت معنوی شود

«یوم العباس» در تاریخ ثبت معنوی شود

ارومیه- یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت:«یوم العباس» در تاریخ ثبت معنوی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عسگر دیرباز عصر دوشنبه در تجمع «یوم العباس» با بیان اینکه یوم العباس به عنوان نماد هویت دینی، مذهبی و انقلابی ارومیه و آذربایجان غربی است، افزود: امید است یوم العباس در تاریخ ثبت معنوی شود و در کنار بقیه ایام به عنوان نماد استان در کشور استمرار یابد تا آیندگان از این روز به عنوان نقطه عطف تاریخی یاد کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بهتر است یوم العباس بعد بین المللی یابد و در این مراسم از سایر کشورها هم نوا با مردم ارومیه شرکت کنند.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به عرض ارادت ادیان مختلف به امام حسین و ابوالفضل العباس اظهار کرد: علاوه بر شیعه و سنی، مسیحیان ارومیه نیز در دهه محرم در عزاداری امام حسین مشارکت دارند و هرکسی به نحوی به اهل بیت ابراز وفاداری می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقویت اخلاق انسانی و اسلامی از اثرات این مراسم معنوی است، گفت: امید است عقلانیت، اخلاق و خدمتگزاری به مردم در دولت چهاردهم بیش از پیش جاری شود.

همزمان با عصر تاسوعا مردم ارومیه، با تجمع در خیابان سرداران ارومیه ندای لبیک یا ابوالفضل و لبیک یا حسین سر داده و به یاد سردار بی دست کربلا عزاداری کردند.

همزمان با عصر تاسوعا مردم ارومیه، با تجمع در خیابان سرداران ارومیه ندای لبیک یا اباالفضل و لبیک یا حسین سر داده و به یاد سردار بی دست کربلا عزاداری کردند.

این مراسم با عنوان تجمع یوم العباس همه ساله در عصر تاسوعا در تقاطع خیابان سرداران برگزار می‌شود.

کد خبر 6167790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha