۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۰

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

بذرپاش: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است

بذرپاش: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است و تا پایان سال از میزان ۲۰ میلیون تن نیز عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره اقدامات این وزارتخانه گفت: در روزهای آینده دوخطه شدن خط ریلی اهواز-اندیمشک به طول ۱۱۰ کیلومتر به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ترمینال فرودگاه بین‌المللی رامسر هم به مدار خدمت‌رسانی شبکه فرودگاهی کشور می‌پیوندد و افتتاح خواهد شد. هم‌چنین ترمینال فرودگاه ایلام به بهره‌برداری خواهد رسید و شبکه فرودگاهی را در جنوب‌غرب کشور توسعه می‌دهد.

بذرپاش در ادامه عنوان کرد: بیش از ۸۷ هزار از زائران به حج رفته و بازگشتند و عملیات حج به پایان رسید، این کار بزرگ با همکاری دستگاه‌های مختلف به سرانجام رسید.

وزیر راه اظهار کرد: با پیگیری‌های شهید رئیسی و همچنین آقای مخبر، سفارتخانه جدید آذربایجان در تهران بازگشایی شد. با این کشور کارهای خوبی در حوزه ترانزیتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

بذرپاش خاطر نشان کرد: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد ۷۰ درصدی داشته است؛ تا پایان سال از میزان ۲۰ میلیون تن نیز عبور خواهیم کرد.

وی افزود: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد. مکانیزم‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شده که به نفع مردم است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم‌چنین سامانه خودنویس نیز فعال است و روزانه حدود ۸ هزار قرارداد اجاره در سامانه ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از کارهایی که در دستور کار این دولت و رئیس جمهور شهید قرار گرفت، موضوع نقشه راه توسعه فناوری برای دهه آینده وزارتخانه‌های مختلف بود که در وزارت راه و شهرسازی این موضوع به جدیت پیگیری شد و نقشه راهبردی به اتمام رسید و به زیر مجموعه‌ها ابلاغ شد.

بذرپاش بیان کرد: همچنین صندوق توسعه و فناوری در بخش مسکن و ساختمان و در بخش حمل و نقل به صورت غیردولتی تأسیس شد و سرمایه اولیه برای آن دیده شد و فرآیند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این دو بخش آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ شرکت صنعتی سازی مسکن در نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: یکی از این شرکت‌ها در استان البرز به صورت صنعتی سازی در حال فعالیت است. همچنین در یکی از شرکت‌های دانش بنیان پرینتر سه بعدی ساخت مسکن در حال ساخت است.

کد خبر 6168925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha