۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵

کارگاه «هدایت تحصیلی» ویژه فرزندان زنان سرپرست خانوار برگزار شد

کارگاه «هدایت تحصیلی» ویژه فرزندان زنان سرپرست خانوار برگزار شد

کارگاه آموزشی «هدایت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان پایه نهم زنان سرپرست خانوار با هدف آشنایی با شاخه‌ها، گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دبیرستان، هنرستان و کار و دانش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی «هدایت تحصیلی» ویژه دانش‌آموزان پایه نهم زنان سرپرست خانوار با هدف آشنایی با شاخه‌ها، گروه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دبیرستان، هنرستان و کار و دانش برگزار شد. در این کارگاه، فرزندان زنان سرپرست خانوار عضو سامانه و شهروندان کم برخوردار در خصوص انتخاب شغل در آینده، دسته بندی اصولی مشاغل، مهارت‌های کلیدی برای شغل یا بی در آینده، جایگاه ارزش‌های فردی و خانوادگی در تعیین مسیر شغلی- تحصیلی آشنا شدند.

این دوره آموزشی که در دو روز متوالی، با حضور ۹۶ دانش‌آموز و به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار شد، دانش‌آموزان با ده مهارت فکری از طریق بازی آشنا شدند و به کمک دو چارچوب روانشناسی گاردنر و هالند، توانستند شخصیت خود را تحلیل کرده و با مسیرهای تحصیلی در دبیرستان و هنرستان و همچنین با رده بندی مشاغل و انواع آن آشنا شوند.

گفتنی است؛ آشنایی با شاخه نظری در دبیرستان و تفاوت رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف، آشنایی با رشته‌های دانشگاهی هر کنکور آزمایشی، آشنایی با شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش و گروه‌ها و رشته‌های زیرمجموعه آن، آشنایی با روندهای موجود در زمینه مشاغل آینده و مهارت‌های کلیدی برای شغل یابی در آینده و… از سرفصل این برنامه آموزشی بود.

کد خبر 6169019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha