۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲

نماینده مجلس:

ایجاد مزرعه های خورشیدی در مرکزی دستور کار ویژه باشد

ایجاد مزرعه های خورشیدی در مرکزی دستور کار ویژه باشد

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مزرعه های خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی این استان، دستور کار ویژه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادرقلی ابراهیمی اظهار کرد: با اجرای ایجاد پروژه مزرعه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی مشاعی، نیاز انرژی چاه‌ها رفع می‌شود و مازاد انرژی تولیدی به شبکه سراسری برق، قابل فروش است.

وی افزود: با تعامل و هماهنگی انجام شده میان سازمان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و بانک کشاورزی در استان مرکزی مقرر شد حدود ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه توسط بانک کشاورزی تأمین مالی شود و مابقی توسط حقابه بران چاه پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با انعقاد تفاهم نامه دیگر میان جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان مرکزی از محل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد مقرر شد ۵۰ درصد هزینه اجرای مزرعه خورشیدی برای افراد تحت پوشش بنیاد، تأمین مالی شود و مابقی توسط حقابه بران تحت پوشش بنیاد، پرداخت می‌شود.

ابراهیمی تاکید کرد: در صورت اجرای این طرح، کشاورزان از قطعی برق و خسارات ناشی از آن در تولید محصولات کشاورزی رهایی یافته و حداکثر در بازه زمانی ۲ ساله از محل فروش برق مازاد خود به شبکه، هزینه احداث مزرعه خورشیدی به آن‌ها برگشت داده می‌شود.

کد خبر 6169304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha