۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸

عضو شورای شهر همدان:

عدم نظارت فنی و شهرسازی از عوامل قطع درختان در همدان است

عدم نظارت فنی و شهرسازی از عوامل قطع درختان در همدان است

همدان-رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه عدم نظارت فنی و شهرسازی یکی از عوامل قطع درختان است، گفت: ارائه تراکم منفی نیز موجب نفی درختان کاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر نظری در کمیسیون خدمات شهری شورا با موضوع حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری و اربعین حسینی و با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار کرد: ماه محرم ماه شور و شعور حسینی است که بر محور ولایت می‌چرخد.

وی در موضوع حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، گفت: مدت‌هاست در زمینه‌های مختلف شهرسازی و فضای سبز شهری نکاتی مشاهده می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بیان کرد: در گذشته، درختکاری در حواشی ساختمان‌ها را داشتیم که اکنون با توجه به پروانه‌های صادر شده، این مورد حذف شده است.

نظری عدم نظارت فنی و شهرسازی را یکی از عوامل قطع درختان برشمرد و افزود: لازم است در این خصوص در نشست‌های شهرسازی و ماده ۵ به متصدیان امر تذکر داده شود.

وی ارائه تراکم منفی را موجب نفی درختان کاشته شده دانست و تصریح کرد: این امر زنگ خطری در بحث تخریب فضای سبز شهری است که علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی و سفره‌های زیرزمینی، مشکلات دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ادامه داد: در ۶ مورد حذف پارکینگ را داشتیم که یکی از آن موارد قطع درخت بود که متأسفانه اکنون این مورد را نیز نفی می‎‌کنیم.

نظری با تأکید بر اینکه سازمان سیما منظر باید در موضوع قطع گسترده درختان ورود کند، خاطرنشان کرد: در ماده ۷ در بیشتر مواقع حتی بررسی ابتدایی روی نقشه‌ها ندارند و اکثر جانمایی‌ها غلط است.

وی یادآور شد: معاونت شهرسازی باید دقت بیشتری در جانمایی‌ها داشته باشد تا از قطع درختان بیشتر جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در ادامه و در خصوص بحث اربعین نیز اظهار کرد: سال‌های گذشته در باب اربعین چندین دستورالعمل از وزارت کشور داشتیم که امسال تا به این لحظه موردی ندیده‌ایم.

کد خبر 6169404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha