۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

یک مورد مثبت تب دنگی در منطقه تربت حیدریه شناسایی شد

یک مورد مثبت تب دنگی در منطقه تربت حیدریه شناسایی شد

تربت حیدریه- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از شناسایی یک مورد مثبت تب دنگی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قربانی اظهار کرد: بیمار با علائم تب دنگی و با سابقهٔ سفر حج در تاریخ ۷ تیرماه به بیمارستان امام رضا (علیه‌السلام) مشهد مراجعه می‌کند و پس از انجام آزمایش‌، مشکوک به تب دنگی شناسایی شده که با اعلام گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۲۰ تیرماه نتیجه آزمایش‌های مثبت اعلام و بلافاصله نمونهٔ دوم ارسال شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: علائم بیماری تب دنگ همانند سایر بیماری‌های ویروسی مانند تب، بدن درد، ضعف، خستگی و علائم شبیه سرماخوردگی است و می‌تواند در مدت کوتاهی افراد زیادی را مبتلا کند.

وی تصریح کرد: بیماری که عامل آن گزش پشه آئدس است، پشه‌ای که در تایرها و آب‌های راکد کوچک تخم‌گذاری می‌کند و البته مسافرت به کشورهای همسایه می‌تواند به گسترش این بیماری در کشور دامن بزند.

قربانی تاکید کرد: افرادی که به مناطق آلوده سفر می‌کنند پس از بازگشت در صورت مشاهدهٔ علائم مشکوک بلافاصله به پزشک مراجعه کنند و پزشکان نیز در صورت مشاهدهٔ مورد مشکوک، فرد را برای اقدامات درمانی ارجاع بدهند.

کد خبر 6169519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha