در حمایت از فلسطین در مراسم محرم رخ داد؛

برخورد خشونت آمیز پلیس هند با عزاداران حسینی/ شماری بازداشت شدند

برخورد خشونت آمیز پلیس هند با عزاداران حسینی/ شماری بازداشت شدند

پلیس کشمیر تعدادی از جوانان در «سرینگر» کشمیر را به اتهام برافراشتن پرچم‌های فلسطین و شعارهای ضد صهیونیستی در جریان راهپیمایی مراسم محرم بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آژانس خبری آناتولی، چند تن از عزاداران حسینی در مراسم هشتم محرم و در پی سرپیچی از ممنوعیت اعمال شده در راهپیمایی هشتم محرم در سرینگر کشمیر بازداشت شدند.

روح الله مهدی، نماینده پارلمان هند در توییتی در شبکه ایکس گفت که پلیس تعدادی از جوانان را به‌دلیل شعارهای حمایت از فلسطین و حمل پرچم آن در جریان مراسم محرم در سرینگر دستگیر کرده است.

این چهره سرشناس شیعه از حوزه انتخابیه سرینگر جامو و کشمیر گفت که این اقدام پلیس این حمله به آزادی بیان است و پلیس باید این افراد را آزاد کند و از رفتار مجرمانه با آن‌ها بپرهیزد.

گفتنی است که راهپیمایی هشتم محرم از زمان آغاز قیام‌ها علیه دولت هند در سال ۱۹۸۹ توسط مقامات هندی ممنوع شد و سپس در سال گذشته و همچنین امسال مجاز شد.


کد خبر 6169642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      چه زشت وقبیح است،این اعمال ورفتارازدولت هندی که کشورخودرا مهدآزادی ادیان میداند@!!@
    • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      کشورهندوسنان،ضددین ،ضدشیعه،ضدمسلمانان،حامی پروپاقرص اسرائیل قاصب،نبوددموکراسی،برای مردم ان کشور،حتی کمونیستهاکارهای شنیع اسرائیل محکوم چطوراجازه خودشان پرچم مظلوم ترین درخال حاضراماج حملات وحشیانه کودک کش،خجالت بکشند گاوپرستهاشکایت محامع بین الملل لازم است آزادمردان جهان پیگیرشوند.
    • NP ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      چون یهودی هندی در هند زیاده و به گفته مردم هند کافیه یک شعار توهین داخل کشورش به اقوام دیگه داده بشه بازداشت می کنند . هند هیچ قومی ادیانی حق توهین به قوم دیگر اعتقادات دیگر رو نداره حالا هر چی باشه گاوپرست هندی . برگ درخت پرست ، بودای هندی ، مسلمان هندی ، مسیحی همدی ، یهودی هندی ، سیگ هندی و ...
    • NP ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      اصلا شعار دادن هر چی باشه در هند به شدت بر علیه همه اقوام ممنوعه حتی در جامعه خودشون بین اقوام مذاهب ادیان هندی مختلف
    • NP ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      قوانین هند اینطوره به دلیل جمعیت بسیار بالا و اقوام ادیان مذاهب بسیار مختلف هندی در هند حتی اگر به گاوپرست ها هم توهین بشه یا برعلیه گاوپرست ها چیزی شعاری داده بشه دستگیر می کنند در قوانین هند هیچ کسی حق توهین به ادیان مختلف را ندارد مداخله ای هم به اتفاقات سایر کشورها ندارند فقط اقتصاد منافع ملی
    • NP AE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      1 0
      سیاست خیلی از کشورها برای پیشبرد منافع ملی و حفظ منافع ملی و توسعه کشور خود به این سمت سو و صورت شده که توازن تعادل داشته باشند و یا مداخله نکنند . و همه سیاست ها برخوردها رو پشت پرده سربسته پیش ببرند .