۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تاکید کرد؛

خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌های استان کرمان بدلیل رگبارباران

خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌های استان کرمان بدلیل رگبارباران

کرمان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: باتوجه به پیش بینی رگبارپراکنده باران و رعدوبرق در برخی مناطق استان کرمان، باید از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

فهیمه راستی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در استان کرمان، هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است.

وی افزود: امروز افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان و بارش رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

راستی بیان کرد: به همین جهت باتوجه به رگباری بودن، باید از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: همچنین طی این مدت وزش باد و گردوخاک را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

راستی تاکید کرد: وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک نیز در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به وزش باد و گردوخاک در سطح استان، کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان سپس خاطرنشان کرد: باتوجه‌به روند افزایشی دما در سطح استان، خطر گرمازدگی وجود دارد.

راستی ادامه داد: از همشهریان درخواست می‌شود، از تردد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین در ساعات طولانی خودداری کرده و قبل از تردد در جاده‌ها حتماً از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

وی به کشاورزان و باغداران نیز توصیه کرد؛ برداشت محصول را در ساعات خنک و خشک‌کردن محصولات را در زیر سایه انجام دهند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین کشاورزان بایستی سم‌پاشی و محلول‌پاشی را در ساعات خنک و آرام روز انجام دهند تا از خطر گرمازدگی مصون بمانند.

وی سپس به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و بیان کرد: در این مدت شهداد با دمای ۴۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان بوده‌اند.

راستی حداقل کمینه امروز شهر کرمان را ۲۴ درجه سانتی گراد و بیشینه دمای آن را در گرم‌ترین ساعات ۳۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در پایان اظهار کرد: صبح امروز شهداد با دمای ۳۶ درجه سانتی گراد، بعد از ایرانشهر گرم‌ترین صبح را در کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6169771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha