۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

سخنگوی صنعت برق:

۳ نیروگاه جدید تا پایان تابستان وارد مدار می‌شود

۳ نیروگاه جدید تا پایان تابستان وارد مدار می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدیدپذیر هستند، در دست ساخت قرار دارند و ٣ واحد جدید نیروگاهی در تابستان امسال وارد مدار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدید پذیر هستند، در دست ساخت قرار دارند و ٣ واحد جدید نیروگاهی در تابستان امسال وارد مدار می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از این واحدها در نیروگاه رود شور قرار دارد، خاطرنشان کرد: این واحد نیروگاهی با آخرین فناوری‌های روز دنیا در دست ساخت بوده و نخستین نیروگاهی است که از توربین گازهایی که قبلاً در این نیروگاه ساخته شده و با سه بویلر تغذیه می‌شود.

رجبی مشهدی افزود: این واحد از حرارت خروجی اگزوز واحد نیروگاهی کلاس f استفاده کرده و از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه هر سال یک میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکان صنعت برق افزوده می‌شود، تصریح کرد: این تعداد مشترک جدید به همراه مصارف صنعتی جدید مجموعاً ۴.۵ تا ۵ درصد رشد مصرف به دنبال دارند.

رجبی مشهدی گفت: آخرین میزان تقاضای مصرف برق کشور در تابستان جاری ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات ثبت شد که رشد بالای ۷ درصدی مصرف برق را نشان می‌دهد که بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی باز می‌گردد.

کد خبر 6169883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha