۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲

نماینده مشگین‌شهر در مجلس تاکید کرد؛

لزوم احیا و معرفی آثار تاریخی به عنوان نشانه‌های هویت و تمدن

لزوم احیا و معرفی آثار تاریخی به عنوان نشانه‌های هویت و تمدن

مشگین‌شهر_ نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تاریخی نشان دهنده هویت و تمدن سرزمین ما هستند و در حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضازاده ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: میراث‌فرهنگی و آثار به جا مانده از تاریخ برای ما اهمیت خاصی دارند چرا که این آثار نشان دهنده هویت و تمدن کشور هستند و برای حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان مشگین‌شهر از آثار تاریخی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است که در تعامل با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با تخصیص اعتبارات از محل‌های مختلف مانند اعتبارات در اختیار نماینده برای حفظ و احیای این آثار برنامه‌ریزی می‌کنیم.

او تاکید کرد: محوطه باستانی شهریئری با قدمتی بیش از ۷ هزار سال یکی از نشانه‌های مهم تمدنی در این منطقه است که ظرفیت ثبت جهانی را دارد و باید برای رونق این محوطه باستانی و معرفی آن اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

رضازاده ادامه داد: استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های کم نظیر در بسیاری از حوزه‌ها محروم مانده و لازم است که با همدلی و همراهی همه مسئولان و با فعال کردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه استان تلاش کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر از مزیت‌های استان محسوب می‌شوند و باید با توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان مانند روستاهای گردشگری باید به دنبال بهره‌برداری بیشتر از صنعت گردشگری باشیم.

او اضافه کرد: پروژه موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر یکی از امتیازهای مهم این شهرستان است که می‌تواند محلی برای نمایش و ارائه تاریخ و فرهنگ غنی منطقه باشد که تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی این پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.

کد خبر 6169890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha