۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳

طی ۷۲ ساعت آینده؛

اصفهان گرم‌تر و آلوده‌تر می‌شود

اصفهان گرم‌تر و آلوده‌تر می‌شود

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از روند افزایشی دما و غلظت آلاینده‌های جوی طی ۷۲ ساعت آینده خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد تا روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه به علت گذر امواج ناپایدار با رطوبت کم، در بخش هایی از شرق و شمال استان اصفهان در ساعات عصر و شب، وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه ای خواهیم داشت.

به گفته وی، این شرایط سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در نواحی شرق و شمال استان و افزایش غلظت آلاینده ها در حد ناسالم برای عموم افراد جامعه در برخی ساعات در مناطق مرکزی از جمله کلان‌شهر اصفهان خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وضعیت جوی در سایر مناطق استان آسمان به صورت صاف گاهی قسمتی ابری و وزش باد پیش بینی می شود.

امینی با اشاره به اینکه امروز بیشینه دمای ۱۰ شهر استان از جمله اصفهان، کاشان، ورزنه، خور و بیابانک، آران و بیدگل، مهاباد، کبوترآباد، چوپانان، خمینی‌شهر و بادرود در گرم‌ترین ساعات به بالای ۴۰ درجه سلسیوس می‌رسد، خاطرنشان کرد: روند افزایشی دما طی ۷۲ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، کاشان امروز با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بیشینه و کمینه دمای کلان‌شهر اصفهان نیز در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات بین ۴۱ و ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر نوسان دارد.

امینی اضافه کرد: بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر طی بامداد فردا خنک‌ترین نقطه استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6170392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اریا IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      9 1
      درود علت تمام نابودی اصفهان. بستن اب زایندرود هست..
    • حمید IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
      2 1
      همه جا تعطیل کردن آخر هفته ها را جز اصفهان
    • مرتضی زارع ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      1 0
      درود آلودگی هوا یعنی کدورت و کسالت که جای خود را به شور وهیجان و شادی میدهد گرما هم یعنی فصل جدید شروع میشود شرق و شمال شرقی هرچه بهتر اتفاق افتد در شرق بهتر است امید بخدا سپاس
    • کیوان الف IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 0
      سلام اگه زاینده رود رو باز میکردن اینهمه اصفهان گرم نبود و آلودگی نداشت اینها همه شعاره والسلام
    • محمد ظاهر ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 0
      باسلام و احترام. همه استان های همجوار ادارات تا آخر هفته از ساعت ۱۱:۳۰ تعطیل می شوند وپنج شنبه هم کلاتعطیله الا اصفهان!!!؟؟؟