توسط دانش بنیان‌ها محقق شد؛

ساخت «دستگاه چندمنظوره خورشیدی» با کاربرد در معادن و مناطق دوردست

ساخت «دستگاه چندمنظوره خورشیدی» با کاربرد در معادن و مناطق دوردست

متخصصان یک شرکت دانش بنیان «دستگاه چندمنظوره خورشیدی» ساختند که می‌تواند در کانکس مورد استفاده قرار گیرد و در معادن و مناطق دوردست آب و برق را تامین کند.

ابوالفضل حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان با پشتوانه علمی و دانشگاهی، تجارب مهندسی و ارتباط با صنایع و دانشگاه‌ها، با بهره گیری از نیروی متخصص و اساتید دانشگاهی در حوزه بهره وری انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و تأسیسات مکانیکی در پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کند.

مدیر عامل شرکت پل آسمان سبز مانا، مشاوره، طراحی، ساخت، اجرا، تأمین تجهیز و خدمات پس از فروش در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، صنعتی و خانگی در زمینه مدیریت، ممیزی و بهره وری انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر بخصوص انرژی خورشیدی، تأسیسات مکانیکی و تجهیزات تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی را از اصلی ترین فعالیت‌های شرکت عنوان کرد.

وی ادامه داد: این شرکت در حوزه تولید محصولات فناورانه خورشیدی فعالیت دارد و تاکنون محصولاتی چون درخت خورشیدی چندمنظوره، خشک کن خورشیدی هیبریدی و دستگاه تولید همزمان برق، گرمایش، سرمایش و آب شیرین از انرژی خورشیدی را به تولید رسانده است.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: رسالت ما این است که استفاده از تجهیزات فناورانه خورشیدی را توسعه دهیم چرا که در حال حاضر با بحران انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی رو به رو بوده و از طرفی در فصل تابستان با ناترازی برق مواجه هستیم لذا محصولات این شرکت بر این اساس طراحی و تولید شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: خشک کن خورشیدی تجهیزی است با استفاده از انرژی خورشید به خشک کردن میوه و سبزیجات می‌پردازد و محصول خوبی برای روستاییان و افراد کم بضاعت است. حدود ۳۰ درصد از محصولات میوه و سبزیجات در باغ‌ها و مزارع به ضایعات تبدیل می‌شود در حالی با استفاده از این دستگاه‌های خشک کن حداقل ضایعات را خواهیم داشت و ارزش افزوده بیشتری به دنبال دارد. اشتغال زایی و درآمدزایی روستاییان نیز از دیگر مزایای بکارگیری این محصول دانش بنیان است.

وی درخت خورشیدی چندمنظوره را دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت بیان کرد و گفت: این محصول می‌تواند مورد استفاده شهرداری‌ها قرار بگیرد. درخت خورشیدی علاوه بر تولید برق در شب روشنایی محوطه را به دنبال دارد و در روز افراد می‌توانند از سیستم برق ذخیره شده آن استفاده کنند و برای شارژ لپ تاپ و موبایل از آن بهره ببرند.

حاجی زاده ادامه داد: محصول بعدی دستگاه چند منظوره خورشیدی است که می‌تواند یک کانکس را هوشمند کند. کانکس هوشمند تجهیزی است که برای مراکز انتظامی، نظامی و ستادهای بحران کاربرد دارد. این محصول دانش بنیان علاوه بر تأمین برق، گرمایش، سرمایش، آب شیرین هم تأمین خواهد کرد. همچنین در معادن و مناطق دوردست که اتصال شبکه وجود ندارد، این کانکس هوشمند کاربرد دارد.

این فعال فناور ساخت پمپ آب خورشیدی را یکی دیگر از محصولات شرکت عنوان کرد و افزود: این پمپ در واقع نوعی از پمپ‌های الکترونیکی است که انرژی الکتریکی خود را از طریق پنل‌های خورشیدی دریافت می‌کند. پمپ آب خورشیدی از یک درایور و چند پنل خورشیدی تشکیل شده است. عدم نیاز به سوخت، عدم نیاز به موتور برق کارکرد بدون سر و صدا هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن عدم نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم طول عمر مفید بالا و از مزایای این دستگاه هستند. این محصول قابل استفاده برای کشاورزان، عشایر، باغداران، ویلاداران، روستاییان دور از منابع آب و شبکه سراسری برق و … می‌باشد.

وی با اشاره به ساخت پکیج‌های خورشیدی توسط متخصصان شرکت گفت: پکیج‌های خورشیدی از مجموعه‌ای از تجهیزات شامل پنل خورشیدی، باتری، قاب کنترلر، لامپ DC، سیم شارژ و… بوده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر بتواند بدون نیاز به تجهیز اضافه‌ای از مزایای یک سیستم برق خورشیدی بهره برده و آن را به راحتی به هر مکانی که نیاز است حمل کند.

حاجی زاده بیان کرد: وزن کم، قابل حمل بودن و سادگی نصب و راه اندازی در کنار هم موجب می‌شوند این محصولی بسیار مناسب برای تأمین برق مورد نیاز عشایر در مناطق دور افتاده و روستاییان و … باشد.

کد خبر 6170535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • GB ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 0
      چه فایده وقتی کسی این شرکتها را نمی‌شناسد ،شاید فقط در استان خود چند تا بفروشند ،کشورهای دیگر یک چیزی که درست میکنند آن را در قطب‌ها هم ممکنه پیدا کنی ،تبلیغات و عرضه =صفر
    • سیدمحمدمیرمهدی ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      2 0
      سیدمحمد میرمهدی: اگر بالای هرواحد مسکونی یک نیروگاه ۵ کیلووات بالای مساجد، مدارس ،ادارات ، اپارتمانها یک نیروگاه ۲۰ کیلووات ودر مزارع وکارخانه ها نیروگاه خورشیدی تا ۲۰۰ کیلووات نصب میشد نیاز به احداث نیروگاه های بزرگ نبود سرمایه گذاری برای دولت نبود هزینه نگهداری برای دولت نبود درمصرف اب صرفه جویی م
    • ناصرقدیمی US ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
      0 0
      سلام استفاده ازانرژی پاک عالی هستش . ما به دست آورد خودمان باور نداریم . وارد کننده بسیار خوبی هستیم . من یک ایرانی وسیله نقلیه برقی ساخته ام که در حال حرکت خودش خودش را شارژ می کند ... انرژی نامحدود ... فرستادم برای ثبت اختراع. از اسم اختراع من ایراد گرفته اند