۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

کتابفروشان و ناشران از تعرفه های فرهنگی دولت استفاده می کنند

کتابفروشان و ناشران از تعرفه های فرهنگی دولت استفاده می کنند

اردبیل_ معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در دستورالعمل سال ۱۴۰۲ کتابفروشان هم مانند ناشران پروانه فعالیت دریافت می‌کنند تا بتوانند از تعرفه‌های فرهنگی استفاده کنند.

رئوف موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به ناشران و کتابفروشان در اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه دارد.

وی با اشاره به بازنگری دستورالعمل صدور پروانه فعالیت ناشران در سال گذشته خاطرنشان کرد: در دستورالعمل سال ۱۴۰۲ قید شده است که کتابفروشان هم مانند ناشران پروانه فعالیت دریافت خواهند کرد تا بتوانند از تعرفه‌های فرهنگی دولت استفاده کنند.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: به منظور بهره‌مندی ناشران و کتابفروشان از تسهیلات دولتی، دستورالعملی تدوین شد تا تعرفه‌های فرهنگی ناظر به تخصیص حامل‌های انرژی منطبق بر بند ج ماده ۹۲ قانون ششم برنامه توسعه اجرایی شود.

موسوی با اشاره به این دستورالعمل تصریح کرد: بر این اساس ناشران و کتابفروشان می‌توانند به منظور ثبت و عضویت در سامانه جامع امور ناشران و دریافت مجوز موقت و استفاده از تسهیلات فرهنگی به واحد فرهنگی اداره کل مراجعه و نسبت به اعلام کد پیگیری خود اقدام کنند.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمانی، کتابفروشان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲ مرداد سال ۱۴۰۳ پس از مراجعه به سامانه جامع ناشران به آدرس https://ketab.samandehi.ir و پنجره واحد خدمات الکترونیک به صفحه خود وارد شوند، اطلاعات را وارد کرده و از تسهیلات بهره‌مند شود.

کد خبر 6170997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha