۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری:

امکان استفاده از پساب‌های تولیدی استان در صنعت وجود دارد

امکان استفاده از پساب‌های تولیدی استان در صنعت وجود دارد

شهرکرد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های استان برای مصارف کشاورزی و صنعتی مناسب است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه ۲۶ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۵۰ مترمکعب پساب در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های سیزده‌گانه فاضلاب استان، مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر شهرهای شهرکرد، کیان، هفشجان و طاقانک در شهرستان شهرکرد، فرخشهر در شهرستان فرخشهر، بروجن، نقنه، گندمان، بلداجی و فرادنبه در شهرستان بروجن، بن در شهرستان بن، فارسان و جونقان در شهرستان فارسان، لردگان در شهرستان لردگان، سامان و هوره در شهرستان سامان و روستاهای سیرک و نوآباد در شهرستان شهرکرد و چم زین در شهرستان سامان از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: استانداردهای پساب تولید شده در تصفیه‌خانه‌های چهارمحال و بختیاری برای مصارف کشاورزی و صنعتی مناسب است.

کریمی عنوان کرد: به جز پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بروجن که در صنایع فولاد چهارمحال واقع در سفید دشت استفاده می‌شود فعلاً بقیه تصفیه‌خانه‌های چهارمحال و بختیاری پساب تولیدی خود را به منابع پذیرنده انتقال می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از رایزنی با استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب انجام شده خبر داد و اضافه کرد: استفاده از پساب برای صنایع، پایدار و مقرون به صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی در تأمین پساب در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد و در صورت نیاز صنایع استان، آمادگی لازم برای در اختیار قرار دادن پساب مورد نیاز آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 6171058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha