۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۱

رییس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری بیان کرد؛

بی‌مهری بیمه‌ها نسبت به بیماران اوتیسم

بی‌مهری بیمه‌ها نسبت به بیماران اوتیسم

شهرکرد-رییس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تنها سازمانی که پیگیر بیماری اوتیسم است، بهزیستی می‌باشد و متاسفانه بیمه‌ها حمایتی از بیماران این حوزه ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرود نکوبین امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کودکی بهترین زمان برای مداخله بهنگام اوتیسم است و این سن به‌عنوان سن طلایی مطرح است.

رئیس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری افزود: تعداد پسران مبتلا به اوتیسم سه تا چهار برابر بیشتر از دختران است و در حال حاضر از هر ۳۵ پسر متولد شده یک نفر به اوتیسم مبتلا است و این آمار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها سازمانی که پیگیر بیماری اوتیسم است، بهزیستی می‌باشد و متأسفانه بیمه‌ها حمایتی از بیماران این حوزه ندارند، در حالی که درمان این بیماری همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

نکوبین عنوان کرد: با وجود اینکه تاکنون تحقیقات بسیاری برای شناسایی علت ابتلاء به اوتیسم انجام نشده اما همچنان دلیل مشخصی برای این امر وجود ندارد.

رئیس مرکز اوتیسم چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حدود ۷۰۰ مراجعه کننده اوتیسم در این استان وجود داشته که به آن‌ها خدمات ارائه شده است.

کد خبر 6172026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha