۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۳

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۶ سرنشین موتورلنج باری مسیر دبی – بندر ریگ از غرق شدن نجات یافتند

۶ سرنشین موتورلنج باری مسیر دبی – بندر ریگ از غرق شدن نجات یافتند

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۶ سرنشین موتورلنج باری در مسیر دبی – بندر ریگ از خطر غرق در آب‌های بندر دیر نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی دیر مبنی بر نقص فنی، آب گرفتگی شدید و احتمال غرق پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۱۸ به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: دقایقی پس از گزارش دریافتی موتور لنج مضطر اعلام کرد با گرفتن پمپ تخلیه از شناوری عبوری در حال تخلیه آب است و با رسیدن شناور ناجی یک پمپ تخلیه آب دیگر نیز در اختیار شناور قرار گرفت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ادامه شناور ناجی ۱۸ اعلام کرد موتورلنج مضطر نیازمند شناور امدادرسان بوده ولی با این وجود همچنان در موقعیت باقی می‌ماند.

حاجی رضایی ادامه داد: با توجه به نیاز اعلام شده یک فروند شناور یدک کش به موقعیت اعزام و با رسیدن به موقعیت فرایند یدک کشی انتقال موتورلنج مضطر را آغاز کرد.

وی افزود: در ادامه شناور ناجی ۱۸ پس از حصول اطمینان از رسیدن شناور یدک کش و شرایط مطلوب موتورلنج به مبدا حرکتی خود در بندر دیر مستقر شد و موتور لنج مضطر نیز همراه با شناور یدک کشور در صحت و سلامت کامل در اسکله بندر لاور پهلو گرفت.

حاجی رضایی عنوان کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ ارتباط حاصل کنند.

کد خبر 6172118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha