۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۷

برزویی مطرح کرد؛

رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند

رتبه‌های برتر کنکور به دانشگاه فرهنگیان می آیند

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: از هزار نفر برتر کنکور در سال گذشته ۳۴۵ نفر به دانشگاه فرهنگیان آمدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رجبعلی برزویی در یک نشست خبری همزمان با آغاز به کار کانون‌های ارزیابی دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۳ با بیان اینکه حدود ۱۵ برنامه را در دانشگاه فرهنگیان تدوبن و اجرایی کردیم؛ گفت: یکی از توصیه‌های رهبری قوام یافتگی توانمندی‌ها و فعالیت‌های معلمان بوده است. یکی از برنامه‌هایی که برای معلمان در نظر گرفتیم همین قوام یافتگی تدریس و معلمی در مدارس بود.

برزویی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اثرگذارترین دانشگاه کشور است گفت: آینده ایران به عملکرد دانشگاه فرهنگیان بستگی دارد. نقش معلم در شکل دهی به آینده کشور غیرقابل کتمان است.

۴۰ نفر رأی معلم شدن از رشته پزشکی انصراف دادند

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: از هزار نفر برتر کنکور در سال گذشته ۳۴۵ نفر به دانشگاه فرهنگیان آمدند حداقل ۴۰ نفر از رشته پزشکی انصراف داده و به دانشگاه فرهنگیان آمدند.

وی تدوین آئین نامه استفاده از استعدادهای برتر دانش آموزی، بحث جذب دکتر معلمان و برگزاری آزمون‌های اختصاصی جذب معلمان را سه موضوع و دستاورد مهم دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر دانست و گفت: در آئین نامه‌ای که اخیراً تدوین شده است قرار است دانشگاه فرهنگیان ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به جذب استعدادهای برتر و نخبه دانش‌آموزی اختصاص دهد تا این افراد بدون کنکور و آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

برزویی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل ۹ حوزه تخصصی دسته‌بندی و شناسایی شده که به زودی منتشر و به دانش آموزان اعلام خواهد شد. به عنوان مثال المپیادهای دانش آموزی یکی از این حوزه‌هاست که دانش آموزانی که چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی حائز مقامات شدند می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. این دانش آموزان دیگر وارد آزمون نمی‌شوند و تنها شایستگی‌های عمومی‌شان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: شرکت در جشنواره‌های دانش‌آموزی همچون جشنواره خوارزمی کسب مقام در مسابقات حفظ قرائت قرآن کریم از جمله ۹ حوزه اختصاصی است که دانش آموزان می‌توانند با کسب مقام در آنها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

لزوم تقویت هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان

وی در خصوص جذب دکترمعلمان در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۰۰ هزار دانشجو دارد بر اساس قانون ما باید حدود ۳ تا ۴ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه داشته باشیم از طرفی اساتید با سابقه‌ای هم داریم که در مدت فعالیت خود در بهترین دانشگاه کشور تحصیلات خود را تا درجه دکترا ادامه دادند. این یک ظرفیت برای نظام تعلیم و تربیت ماست.

برزویی با اشاره به اینکه جذب دانشجو معلمان در دولت شهید رئیسی مطرح شد و مجوز جذب دکتر معلمان و کارشناس معلمان در دانشگاه فرهنگیان صادر شد؛ گفت: در این راستا وزارت علوم هم مکلف شد آئین نامه‌ای برای جذب دکتر معلمان تدوین شود. این آئین نامه برای ۵ سال آینده دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است. یعنی هزار نفر باید در طول پنج سال جذب شوند. در جذب امسال حدود هشت هزار نفر مایل به همکاری با دانشگاه فرهنگیان بودند که ۲۰۰۰ نفر به منظور شرکت در مصاحبه‌های تخصصی به دانشگاه دعوت شدند و برای انجام مصاحبه کمیته‌های تخصصی شکل گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: افرادی که در نهایت پذیرفته نشدند به معنای این نبود که شایستگی و لیاقت معلم شدن را نداشتند بلکه در رقابتی ناچار بودیم امسال تنها حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر را جذب کنیم. ما ناچار بودیم برترین‌ها را در مصاحبه‌های تخصصی انتخاب کنیم و رقابت در این زمینه بسیار بالا بود.

کد خبر 6172458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      11 31
      بجای جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنکیان که هزینه زیادی را به دولت تحمیل می کند از طریق فارغ التحصیلان رتبه های بالای دانشگاهها جذب معلم را انجام دهید تا مجبور نشوید هزینه پست ای گزاف دانشگاه فرهنگیان را متحمل شوید با برگزاری اموزشهای ضمن خدمت می توانیم بجای هزینه های گزاف دانشگاه فرهنکیان.
      • ...... IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
        7 13
        به شدت با نظر شما موافقم الان یکی مثل ما که به طور تخصصی رشته مشاوره خواندیم ورتبه برتر دانشگاه هستیم ،هر ترم با معدل بالای ۱۹.۳۰. ویا دانشجویان دیگر وقتی میبینیم کسی اهمیت نمی‌دهد واقعا سرخورده شدیم
      • ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
        1 1
        سلام دوست عزیز مگه الکیه !!هر رشته ای آموزش های مختص خودش را نیاز داره پایه و اساس همه چیز از آموزش و پرورش شروع میشه و برای همین باید افراد متخصص و آموزش دیده وارد این عرصه بشن نه هر کسی که فارغ التحصیل هر جایی و هر رشته ای هست
      • یگانه ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
        5 1
        چطور همچین چیزی میگید؟ما در دانشگاه فرهنگیان ۴ سال درس میخونیم که معلم بشیم یعنی علم معلمی رو یاد میگیریم.اینکه چطور درس هارو به دانش اموزان انتقال بدیم دو سال کارورزی میگدرونیم تجربه کسب میکنیم چرا فکر میکنید هرکسی سواد علمی داره صلاحیت معلم شدن رو داره؟؟!! طرف دکتری داره توانایی انتقال مفهوم ندار
    • ... ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      26 1
      مصاحبه فرهنگیان همش تظاهره ،از نزدیک دیدم شخصی با یه هفته خوندن احکام و پوشیدن چادر ، عالم میشه.خب چه فایده!فرهنگیان که محدودیت نیست که یه سری شرایط خاص براش میذارن،به نظرتون داشتن مهارت تدریس و اعتماد به نفس مهم تر نیست ؟فرایند گزینش کلا درست نیست . کیه که بفهمه متاسفانه
    • ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      23 4
      خیلی بی انصافی وبی عدالتی کردید بجای به کار گیری معلمهای بازنشسته تعداد قبولی فرهنگیان را بیشتر کنید تا نیروی جوان با تحصیلات بروز بیان سرکار چرا دختری که همیشه معدلش۱۹ بوده نباید قبول بشه این عین بیعدالتیه
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      26 10
      واقعا دیوانه بوده اند که به جای رفتن به رشته های خوب، معلمی رو انتخاب کرده اند که هیچ مزایایی نداره و اعصاب خورد کن ترین شغل‌های است و جایگاه اجتماعی پایینی به خاطر درآمد اندکش داره. کارمندان ارگان های دیگه حداقل دو برابر یه معلم درآمد دارند و امکانات رفاهی که اونا دارند رو حتی یکیش گیر معلم نمیاد.
    • سارا ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      12 0
      سلام این همه سن۴۵سال استخدام شده چه کارایی دارن رشته ی غیرمرتبط
    • ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      3 2
      سلام برشما
    • پس قانون دو مدرکی چه شد؟ ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
      0 0
      پس قانون دو مدرکی چه شد؟