۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۵

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناوه:

مراسم باشکوه عزاداری های دهه دوم محرم در گناوه برگزار می‌شود

مراسم باشکوه عزاداری های دهه دوم محرم در گناوه برگزار می‌شود

گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: هیات‌های مذهبی و مردم شهرستان دار المومنین شهرستان گناوه مراسم عزاداری های دهه دوم محرم را باشکوه برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رسم دیرینه و سنتی مردمان مؤمن و دیندار شهرستان گناوه احیای شعائر دینی و برپایی آئین‌های مذهبی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: غروب روز عاشورا مصادف با اسارت آل الله و شروع افشاگری شخصیت بی نظیر تاریخ حضرت زینب سلام الله علیها برعلیه ظلم و طاغوت است.

وی گفت: افشاگری و جهاد تبیین حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) آن هم در بند اسارت در کوفه و شام سبب شد چهره واقعی ظلم، استبداد و استکبار عیان و مردم جاهل و غافل را از خواب بیدار سازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: همزمان با عصر عاشورا مردم دیندار گناوه اجتماع عظیم خود را با حرکت دسته جات عزاداری، نوحه سرایی، دمام زنی از کوی و برزن به یاد غروب عاشورای حسینی در حرکتی منسجم و هماهنگ با تدابیر امنیتی و ترافیکی در جوار گلزار مطهر شهدای شهرستان و امامزاده سلیمان بن علی (ع) برگزار می‌کنند و به عزاداری می‌پردازند.

وی با تقدیر از تمام هیئت‌های مذهبی، مواکب پذیرایی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و مردم خوب و ولایتمدار شهرستان در برگزاری تجمع عاشوراییان و آئین‌های عزاداری، گفت: از نکاتی مهم تجمع امسال، برپایی ۱۶ ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران و دسته جات بود که با همکاری جوانان صورت گرفت.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: بیرق عزای حسینی مزین به نام اهل بیت علیهم السلام و پرچم مقاومت و غزه نماد اصلی این مراسم بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه با اشاره به تدارک برنامه‌های مهم در دهه دوم محرم گفت: دهه دوم ماه محرم نیز با حضور خطبا، وعاظ و مرثیه سرایان در شهرستان گناوه، شوری دیگر دارد و مردم این شهرستان مجالس عزای سید الشهدا علیه السلام را با شکوه هر چه تمام برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم و آئین‌های عزاداری سالار شهیدان به صورت گسترده و روضه‌های خانگی تا آخر ماه صفر در شهرستان گناوه تداوم دارد.

کد خبر 6172553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha