۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

با محوریت دهستان‌های فراغه و تیجرد؛

ساخت ۴ نیروگاه خورشیدی برای بخش کشاورزی ابرکوه آغاز شد

ساخت ۴ نیروگاه خورشیدی برای بخش کشاورزی ابرکوه آغاز شد

یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه از احداث چهار نیروگاه خورشیدی توسط کشاورزان این شهرستان با محوریت دهستان‌های فراغه و تیجرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، علی محمد هوشمند اظهار کرد: پیرو تأکیدات ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر اهمیت پیگیری احداث نیروگاه‌های خورشیدی توسط کشاورزان، این موضوع در اولویت کاری مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری چندین دوره آموزشی _ ترویجی، آگاهی بخشیدن به کشاورزان در خصوص مزایای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی از طریق فضای مجازی و تشویق آنها به احداث، دعوت از شرکت‌های مجری احداث نیروگاه خورشیدی در راستای اقناع سازی کشاورزان و مکان یابی و موارد دیگر از جمله اقدامات مؤثری بود که در خصوص اجرای این طرح توسط مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفت.

هوشمند افزود: تا کنون، طرح احداث نیروگاه خورشیدی ۶۵ کیلو واتی برادران جانی‌پور و نیروگاه خورشیدی ۴۵ کیلو واتی قدیری در دهستان تیجرد، نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلو واتی رنجبران و نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی کرم نژاد و دهقان در دهستان فراغه کلید خورده است.

این مسئول با بیان معافیت کشاورزان از اجرای طرح‌های مدیریت بار در صورت ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار کرد: با توجه به قطعی برق چاه‌های کشاورزی در سال جاری و خسارت وارده به محصولات کشاورزی و دامپروری و پیش بینی تداوم ناترازی برق کشور در سال‌های آتی، احداث نیروگاه خورشیدی جهت تأمین برق چاه‌های کشاورزی، بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6174360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha