۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

کارگر مطرح کرد؛

آمادگی ثبت احوال برای همکاری با پژوهشگران حوزه جمعیت

آمادگی ثبت احوال برای همکاری با پژوهشگران حوزه جمعیت

رییس سازمان ثبت احوال از آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و پژوهشگران در اجرای طرح‌های مطالعاتی مرتبط با حوزه جمعیت برای سیاست گذاری و راهبری کلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم کارگر گفت: سازمان ثبت احوال مرکز ثبت اطلاعات هویتی ایرانیان و تولید و انتشار داده‌های جمعیتی در کشور است که همواره تلاش بر آن داشته تا با استفاده از روش‌های نوین تولید و انتشار آمار و اطلاعات، نقش سازنده در تصمیم‌گیری‌های کارآمد در حوزه جمعیت داشته باشد.

وی بیان داشت: راه اندازی مرکز رصد جمعیت کشور در زمینه نمایش و تحلیل‌های مصور جمعیتی باعث گردیده تا کمک شایانی به درک بهتر و پویایی داده‌ها و نمایش دقیق تحولات جمعیتی و اتخاذ تصمیم‌های کارآمد در این خصوص باشد.

کارگر با اشاره به مزایای مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور افزود: داشبوردهای آماری متفاوت بر اساس داده‌های ثبتی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور طراحی گردیده است که می‌تواند در بررسی و تحلیل وقایع حیاتی به متخصصان امر کمک شایانی نموده و در راستای برنامه‌ریزی‌های کلان از آن استفاده نمایند.

وی تصریح نمود: سازمان ثبت احوال آمادگی دارد با افزایش تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های مختلف این پایگاه بهره برداری مؤثر صورت گیرد و با تحلیل داده‌های آماری در برنامه‌ریزی‌های کلان از آن استفاده گردد.

کد خبر 6174375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha