۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر:

توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر معرفی می‌شود

توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر معرفی می‌شود

بوشهر- رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمان دشتی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: ضرورت دارد با دیدگاه پیشرفت، در پارک علم و فناوری خلیج فارس نمایشگاه تولیدات ساخت داخل در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی را در منطقه اجرا کنیم..

وی بیان کرد: بزرگترین مزیت این قسمت ایجاد فضای معرفی توانمندی پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و تولید کننده داخلی این صنعت است تا بتوانیم خدمات ناشناخته را در محل صنعت به همه نشان دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر، تصریح کرد: برنامه‌ها و رویدادهای پارک علم و فناوری، می‌شود گفت نیازها و توانمندی‌های کشور بیایند و چشم انداز آن و هدف‌گذاری اش در نمایشگاه ساخت داخلی که سال جاری برای هشتمین بار در حال تحقق است اینها را در کنار هم قرار دهد و هم رسانی را انجام دهد تا بتواند متناسب با آن توانمندی‌ها تحقق شرایط مختلف را ایجاد کند.

وی در خصوص برنامه‌های سال جاری این پارک، گفت: چندین رویداد و نمایشگاه در سال جاری در نظر گرفته‌ایم تا عمق ورود و نفوذ شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور قوتشان را بیشتر کنیم و متناسب با نیاز محوری کشور و جامعه، شرکت‌ها جذب خواهد شد.

دشتی افزود: برگزاری هشتمین نمایشگاه ساخت داخل، نفت گاز و پتروشیمی است، این نمایشگاه جز معتبر ترین نمایشگاه مرتبط با حوزه نفت و گاز است که در عسلویه برگزار خواهد شد.

وی گفت: سالانه بالغ بر ۱۵۰ شرکت سازنده و واحد فناور و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و قدرت خود را به ظهور می‌رسانند که عملاً در حوزه صنایع مورد بازبینی قرار گرفته و به بازار مهم راه پیدا می‌کنند، این نمایشگاه در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر اظهار داشت: دومین سمینار تخصصی بازرگانی و تأمین کالا در صنعت نفت گاز و پتروشیمی برنامه ریزی شده که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دشتی گفت: یکی از مهمترین قسمت این سمینار اعطای جایزه بازرگان نفت در دو بخش شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی خواهد بود که برای اولین بار تحقق پیدا می‌کند.

این مقام مذکور بیان کرد: شانزدهمین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پتروشیمی پارس هرساله در بهمن ماه در عسلویه برگزار می‌شود، مورد بعد نیز ششمین نمایشگاه خدمات در نفت، گاز و پتروشیمی است که در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دشتی بیان کرد:: جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری با توجه به نقش نمایشگاه‌ها در جهش تولید واحدهای فناور و دانش بنیان و مردمی سازی از طریق سایت به اطلاع متقاضیان خواهد رسید که الان استارت خورده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص تسهیلات پرداخت شده در سال جاری به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان، حوزه سرمایه در گردش بین پنج تا ۶ میلیارد تومان، تسهیلات از صندوق نوآوری شکوفایی نیز در این مدت بیش از ۴۷ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 6174481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha