۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹

مدیر سازمان تیم‌های ملی خبر داد:

اعزام تیم‌های پایه کاراته دختران به مسابقات تدارکاتی روسیه

اعزام تیم‌های پایه کاراته دختران به مسابقات تدارکاتی روسیه

مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته از اعزام تیم‌های رده‌های پایه (نوجوانان، جوانان و امید) دختران به مسابقات تدارکاتی روسیه قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکوخصلت در خصوص برنامه تدارکاتی برای تیم‌های پایه گفت: سیاست سازمان تیم‌های ملی اعزام کل تیم‌های پایه دختران و پسران با دو برابر ظرفیت در هر وزن به مسابقات برون مرزی روسیه بود و حتی تصمیم بر این بود که در چند رده وزنی نیز تا سه برابر اعزام داشته باشیم تا بر اساس عملکرد برون مرزی نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی مشخص شوند. با این حال با توجه به محدودیت مجوز شورای برون مرزی از بابت تعداد نفرات اعزامی تصمیم بر این شد تا فقط تیم‌های پایه دختران و آن هم با یک ظرفیت در هر رده وزنی در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به این که مسابقه بین‌المللی مناسبی در مدت زمان باقی مانده وجود ندارد بنابراین تدارکاتی مد نظر خود را در بخش پسران باید به شکل داخلی طراحی و برگزار کنیم.

تصمیم عادلانه برای انتخابی‌ها

مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته در خصوص انتظار به حق برخی از مربیان در خصوص بازنگری رقابت‌های انتخابی تاکید کرد: در حال برگزاری جلساتی با کادر فنی هستیم، فیلم مبارزات کاراته‌کاها بازنگری و با توجه به مستندات تصمیمات عادلانه‌ای با قابلیت اجرایی گرفته خواهد شد.

نیکوخصلت افزود: باید از یک ماه قبل از مسابقات قهرمانی آسیایی فیلیپین در سامانه اسپورت دیتا نام نویسی کنیم تا دعوتنامه مسابقات برایمان ارسال شود و متعاقباً برای ویزا اقدام کنیم و به همین دلیل زودتر اقدام به مشخص نمودن نفرات کردیم. در دهه‌های گذشته دریافت ویزای فیلیپین چندان زمان‌بر نبوده ولی در شرایط فعلی باید این چالش را با مشخص کردن ترکیب نفرات زود هنگام تیم جبران کنیم.

مربیان سازنده

وی گفت: در نظر داریم به ترتیب تعدادی از مربیان سازنده‌ی موفق را در طول سال به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم و در همین راستا در مرحله اول خارج از کادر فنی، تنی چند از مربیان سازنده از قبیل آقایان ناصر احسانی، ناصر سلطانی و امیررضا پورمحمد و خانم‌ها مریم کبیری، نسیبه طاهری و ندا علوی را در نظر داشتیم به مسابقات بین‌المللی روسیه اعزام کنیم که به دلیل محدودیت نفرات اعزامی به فرصتی دیگر موکول کردیم. با این حال تلاش می‌کنیم تا در یک برنامه یک ساله مربیان به لیگ‌های جهانی و مسابقات تدارکاتی پیش رو و در صورت امکان به شکل محدود به مسابقات آسیایی و جهانی پیش رو اعزام شوند که البته در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تسهیلاتی دیگر در کنار اعزام‌ها برای این قشر ارزشمند کاراته کشور هستیم.

نیکوخصلت در خصوص برنامه تیم‌های رده پایه برای مسابقات جهانی ونیز ایتالیا گفت: بعد از ارزیابی مسابقات آسیایی فیلیپین، در مورد برنامه‌های تدارکاتی این تیم‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

تشکیل اردوی زیر ۲۳ سال

وی افزود: در نظر داریم برای افرادی که در انتخابی تیم ملی با نتایجی بسیار نزدیک از حضور در اردوهای نهایی تیم ملی بازماندند، در روزهای آتی اردوی تیم زیر ۲۳ سال را تشکیل دهیم که البته در بخش ساختار سخت افزاری فدراسیون با چالش مواجه هستیم.

مدیریت اردوها

مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته به کمبود در بخش سخت افزاری، فضای تمرینی، هتل و کمپ تیم‌های ملی کاراته اشاره کرد و گفت: با توجه به تعدد اردوهای تیم ملی در همه رده‌های سنی و جنسیتی با چالش‌های فراوانی مواجه هستیم. ما باید از هیئت‌های کاراته آذربایجان شرقی، البرز، مازندران، سمنان، همدان، البرز و فارس و شرکت میهن و مجموعه ورزشی پاس و آذربایجان‌غربی قدردانی کنیم و در این راستا مطمئنا کادر فنی و اردونشینان و سرپرستان تیم‌ها سختی‌های زیادی را متحمل شدند که روحیه همکاری، شجاعت و تحمل این جابجائی‌های فیزیکی ستودنی است.

نیکوخصلت همچنین افزود: تمرکز بر روند برگزاری و فراهم نمودن شرایط اردویی و متعاقباً ترافیک انتخابی‌ها باعث شده است، که ارزیابی فنی کاملی از روند تمرینات اردویی نداشته باشیم که بالشخصه علاقمندی خاصی در این زمینه دارم که امیدوارم در آینده تمرکز اصلی خودم را در این زمینه داشته باشم. با این حال امیدواریم کادر فنی در فاصله یک ماه تا پایان تمرینات تیم‌ها، تمرینات تخصصی و به اوج‌رسانی کاراته کاها را در دستور کار خود قرار دهند، تا شاهد موفقیت ملی پوشان باشیم.

ساختار جدید سازمان تیم‌های ملی
مدیر سازمان تیم‌های ملی کاراته افزود: در حال راه اندازی ساختاری برای سازمان تیم‌های ملی با عنوان مرکز ارتقای عملکرد تیم‌های ملی در بخش تغذیه، بدنسازی، روانشناسی، آسیب، ریکاوری و حتی سبک زندگی و اخلاق حرفه‌ای هستیم و در این راستا کمیته ناظرین فنی نیز تا چند روز دیگر کار تخصصی خود را آغاز خواهند نمود.

نیکوخصلت گفت: باید از ارکان مختلف فدراسیون قدردانی خود را ابراز نمایم که همگی پرسنل فدراسیون عاشقانه با تمام وجود در خدمت تیم ملی هستند و امیدواریم که نتایج قابل قبولی در مسابقات رسمی پیش رو بدست آوریم و زحمات جامعه کاراته کشور به منصه ظهور رسد.

کد خبر 6175746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha