۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۲

معاون اداری مالی وزارت علوم؛

معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی پرداخت می‌شود

معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی پرداخت می‌شود

معاون اداری مالی وزارت علوم از پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی خبرداد و گفت: فرایند پرداخت معوقات حق التدریس اعضای هیات علمی درحال طی شدن است  و بزودی به حساب ذی نفعان واریز می شود.

علی خطیبی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره پرداخت معوقات اعضای هیأت علمی گفت: معوقات حق التدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم در دستور پرداخت قرار گرفت.

وی مبلغ این معوقات را هزار و ششصد میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: فرایند پرداخت معوقات مذکور در حال طی شدن است و به زودی به حساب ذی نفعان واریز می‌شود.

وی درباره افزایش سقف حقوق اعضای هیأت علمی نیز گفت: طبق قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ سقف حقوق دریافتی کارکنان دولت ۵۵ میلیون تومان بود، ما یک تعدادی استاد پیشکسوت و چهره شاخص علمی داریم که به دلیل فعالیت‌های علمی که انجام داده اند حقوق آنها بیشتر ازاین مبلغ می‌شد.

وی ادامه داد: بنابراین شورای حقوق و دستمزد دولت سیزدهم موافقت کرد که سقف حقوق این اعضای هیأت علمی (که البته این موارد خیلی نادر بوده و در کل کشور تعداد آنها زیر ۲۰۰ نفر است) در مرتبه استادیار تا سقف ۶۵ میلیون تومان، در مرتبه دانشیار تا سقف ۷۰ میلیون تومان و در مرتبه استاد تمام تا سقف ۷۵ میلیون تومان به سقف حقوق شأن اضافه شود.

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: البته این مطلب به این مفهوم نیست که تمام استایارها مقداری که عنوان شد حقوق می‌گیرند، عمده استادیارها ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند اما اساتیدی که کارویژه انجام داده و ابتکار و اختراعی داشتند و حقوق شأن به بالای سقف رسیده است شورای حقوق ودستمزد دولت سیزدهم با این تسهیلات موافقت کرد.

کد خبر 6175775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      27 2
      خجالت نمی کشید به استاد دانشگاه خودتون 20 میلیون در ماه حقوق می دهید؟ بعد انتظار پیشرفت دارید؟
    • ناشناس IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      7 0
      حقوق مدرسان مدعو دانشگاه علمی کاربردی کی پرداخت میشود
    • ناشناس IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      7 0
      کاش حقوق مدرسان مدعو دانشگاه ها که اکثریت بالای ۱۳ سال مشغول هستند و زحمت می کشند هم اضافه میشد و حتی شده به عنوان کارمند هم استخدام می شدن.
    • ندا IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      6 0
      کاش کسی صدای مربیان حق التدریس که بیش از یک دهه در دانشگاه‌های مختلف تدریس می کند و مبلغ ناچیز،می دهند می شنید
    • ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      4 16
      حقوق هیات علمی از کارکنان دولت خیلی بالاتره و انواع مزایا و حق التدریس و فوق العاده ویژه و ...به هیات های علمی می دهید و تعداد دانشگاههای مازاد و فارغ‌التحصیلان بیکار بودجه کشور را می بلعد ولی پیشرفت کشور در علم بسیار ضعیف و بسیاری فقط دنبال ارتقای مالی با مقاله نویسی و کپی مقاله توسط دانشجو هستند.
    • یه استاد دانشگاه IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      8 0
      مایه شرم است که اساتید حق التدریس با ترمی ۲۰ واحد تدریس ترمی ۷ میلیون دریافت می‌کنند!!!!
    • ناشناس ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      2 0
      با سلام متعجب از گفته معاون محترم چون سقف حقوق بر اساس قانون ۷ برابر ‌‌‌‌‌‌حداقل حقوق است برای کلیه کارکنان دولت اعم اعضای هیت علمی و... ایشان در مراتب مختلف گفتند صحیح نیست بلکه پیشنهاد بوده که اجرایی نشده فکر کنید که حتی در سقف حدود ۱۰۰۰ یورو میشود ؟؟!! که حتی دانشجویان در اروپا و ..بیشتر میگیرند
    • مصطفی ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      1 0
      سقف حقوق رو که گذاشتن معلوم شده کیا بیشترین حقوق رو تو این مملکت دارن
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      2 0
      کاش کمی به شرایط اساتید حق تدریس توجه می شد. این همه بی عدالتی تا کی ادامه خواهد داشت
    • رشیدی ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      1 0
      سلام، بله متاسفانه کسی به فکر دکترهای حق التدریس نیست، ده سال سابقه ی کار و دریافت بهترین امتیازها از تدریس و دریافتی.... واقعا وضعیت ما تاسف برانگیز هست. حتی اسم بیگاری هم نمیشه گذاشت روش. مگر زحمات و عمری که ما صرف دکتری کردیم چه فرقی با دکتری هیات علمی های اغلب کم سواد داره؟؟؟!!!!
    • دکتر حق التدریس ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      بعد از این همه وقت انتظار آخر تصمیم گرفتید حق التدریس هیات علمی رو بدید؟؟؟؟؟ پس ما که دکتر هستیم و ۶ سال حق التدریس دانشگاه آزاد هستیم و ۲ سال هست معوقات مون رو نگرفتیم چی؟ نکنه روتون نمیشه حقوق ساعتی ۳۰ تومن رو واریز کنید؟ الان ۲ ساله هیچ پولی نگرفتیم
    • آذرنوش IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
      0 0
      چرا حرف الکی میزنی؟؟؟؟ من استادیارم حقوق ماهیانه من به برکت دولت انقلابی ۱۶ میلیون است.
    • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
      0 0
      جالبه. تمام بخش های دولتی و غیر دولتی کشور؛ بی سرو صدا؛ پاداش ها و معوقات و حقوق پرسنل خود را پرداخت می کنند؛ فقط وزارت علوم است که انجام وظایف خود را خبررسانی کرده و در بوق و کرنا می کند؛ تا اساتید خود را در مقابل جامعه قرار دهد.