۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸

اسلواکی: مانع ‌تراشی اوکراین در انتقال نفت روسیه تلافی می‌شود

اسلواکی: مانع ‌تراشی اوکراین در انتقال نفت روسیه تلافی می‌شود

رئیس جمهور اسلواکی به اوکراین هشدار داد به مانع تراشی این کشور در انتقال نفت روسیه پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «پیتر پلگرینی» رئیس جمهور اسلواکی اعلام کرد که اگر اوکراین مسئله حمل و نقل نفت از روسیه را حل نکند، اسلواکی ممکن است اقدامات تلافی جویانه را در پیش بگیرد.

رئیس جمهور اسلواکی روز چهارشنبه اعلام کرد: آنچه را که اوکراین در رابطه با اسلواکی انجام داد، یک موضوع بسیار جدی و یک مداخله ناخوشایند در روابط خوب خود می‌دانم.

پلگرینی به اوکراین توصیه کرد که این موضوع را به سرعت حل و فصل کند، زیرا اسلواکی به عنوان یک کشور مستقل در نهایت مجبور به اتخاذ نوعی اقدامات متقابل خواهد بود.

پیتر سیارتو، وزیر خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان هم روز دوشنبه از نقض توافقنامه همکاری اوکراین با اتحادیه اروپا خبر داد.

اخیر رویترز اعلام کرد که اسلواکی و مجارستان در پی ممنوعیت اوکراین برای ترانزیت نفت شرکت لوک اویل روسیه از خاک کی یف، دریافت نفت از این شرکت روس را متوقف کردند. اسلواکی و مجارستان هردو اعلام کرده بودند که با وجود توقف عرضه نفت لوک اویل، همچنان از دیگر شرکت های روس نفت دریافت می‌ کنند.

وزیر خارجه مجارستان در این خصوص گفت: توقف ترانزیت نفت از روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا توسط اوکراین، توافق بین کی یف و اتحادیه اروپا در مورد همراهی با بروکسل را نقض می کند.

کد خبر 6175826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha