۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل خبر داد؛

اجرای آمارگیری در بخش کشاورزی با همراهی ۲۰۰ آمارگیر

اجرای آمارگیری در بخش کشاورزی با همراهی ۲۰۰ آمارگیر

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال طرح آمارگیری و سرشماری عمومی از بخش کشاورزی با تلاش و همراهی ۲۰۰ نفر از آمارگیران در استان اردبیل آغاز می‌شود.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آخرین آمارگیری و سرشماری عمومی بخش کشاورزی یک دهه پیش انجام شده و ما بعد از گذشت ۱۰ سال عملیات سرشماری جدید را برای کسب اطلاعات بیشتر و به‌روزرسانی آمار انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: عملیات حوزه‌بندی و نقشه آماری از اول تیرماه شروع شده و تا آخر مردادماه این فرآیند تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در این طرح آمارگیری ۲۰۰ نفر در سطح استان مشارکت کرده و انتظار می‌رود مسئولان امر به ویژه جهاد کشاورزی و خود فعالان این بخش در انجام این سرشماری همراهی و همکاری خوبی را داشته باشند.

شایقی افزود: دوره آموزشی مسئولان فنی، کارشناسان و آمارگیران نیز در مهرماه انجام شده و به صورت عملیاتی و میدانی از ۱۲ آبان ماه تا ۱۱ آذرماه این سرشماری انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آخرین بار در سال ۹۳ سرشماری عمومی بخش کشاورزی انجام شده که پایه و اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بوده و با به‌روزرسانی این اطلاعات و آمارها سعی خواهد شد به هدف‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی برای توسعه پایدار این حوزه کمک کنیم.

شایقی اضافه کرد: در سال ۹۹ و در بخش عشایر کوچنده و استقرار آنها در مناطق ییلاقی رتبه ۱۰ کشور، از نظر برآورد جمعیتی رتبه ۲۲ کشور، از نظر ارزش افزوده بخش کشاورزی رتبه ۱۸ کشور و از لحاظ مساحت اراضی زراعی نیز در سال ۱۴۰۰ رتبه هشت کشور را به دست آوردیم.

وی بیان کرد: از نظر تعداد گوسفند و بره در سال ۹۹ استان اردبیل رتبه ۱۱ کشور را به دست آورد و در تولید گوشت قرمز و طیور نیز توانستیم جایگاه ۲۱ کشور را در سال ۱۴۰۱ به دست آوریم.

شایقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از نظر تعداد بهره برداران بخش کشاورزی در آخرین سرشماری رتبه استان ۱۶ بوده و از نظر تعداد آبادی در سال ۱۴۰۱ جایگاه ۱۹ کشور را به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: از لحاظ مساحت خاک طبق آمارگیری سال ۹۸ رتبه ۲۴ کشور به استان اردبیل تعلق گرفت و از لحاظ مقدار تولید محصولات باغی جایگاه ۱۵ و مساحت زراعی و قلمستان‌ها نیز رتبه ۲۱ کشور را به دست آوردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اهمیت این سرشماری را با توجه به جایگاه کشوری استان به عنوان محور توسعه یادآور شد و گفت: امیدواریم با تلاش و همت همه دستگاه‌ها به ویژه خود کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانیم در سال‌جاری آمارگیری مناسب و شایسته با خروجی مطلوبی را شاهد باشیم.

کد خبر 6175865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha