۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۷

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

رشد ۱۰ درصدی جابجایی کالا و بار در استان اردبیل

رشد ۱۰ درصدی جابجایی کالا و بار در استان اردبیل

اردبیل- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از رشد ۱۰ درصدی جابجایی کالا و بار در چهار ماهه امسال نسبت به سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان شرکت حمل و نقل بار و کالا در اردبیل، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی را با تلاش رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بار و کالا در چهار ماهه امسال شاهد بودیم که در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شده است.

وی تصریح کرد: این میزان جابجایی نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن بوده، رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد که همچنان این افزایش در ماه‌های پیش رو با توجه به فصل تردد و رونق صنعت حمل بار ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه ساله بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر مناطق حمل می‌شود که شهرستان‌های مختلف در این زمینه نقش مهم و مؤثری را دارند.

وثوقی افزود: بیشترین میزان کالا و بار جابجا شده در این چهار ماه مربوط به شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد و بیله‌سوار بوده که در محورهای مواصلاتی و جاده‌های ترانزیتی جابجا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال ۶۴۶ هزار تن کالا در اردبیل، ۴۳۴ هزار تن کالا در نمین، ۱۵۱ هزار تن کالا در پارس‌آباد و ۹۹ هزار تن کالا در بیله‌سوار از طریق فعالان صنعت حمل و نقل بار و کالا جابجا شده است.

وثوقی اضافه کرد: در این مدت ۶۳ هزار تن کالا در خلخال، ۵۳ هزار تن کالا در مشگین‌شهر، ۴۰ هزار تن کالا در گرمی و ۳۷ هزار تن کالا نیز در اصلاندوز مغان با همت فعالان این حوزه جابجا شده است.

وی بیان کرد: عمده جابجایی کالاها مربوط به تولید محصولات خود استان بوده که به سایر مناطق و شهرهای دیگر حمل شده است.

وثوقی عمده این کالاها را سیمان به صورت کیسه‌ای و فله‌ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن و آب معدنی اعلام کرد و ادامه داد: گندم، سیب‌زمینی، سیر و ام. دی. اف به همراه بنزین و گازوئیل از دیگر کالاهای جابجا شده در چهار ماهه اول امسال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: عمده این کالاهای بخش صنعت، معدن و کشاورزی تولید استان بوده که عمدتاً به سایر مناطق کشور حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین رشد و افزایش جابجایی کالا و بار مربوط به مشگین‌شهر با جهش ۵۶ درصدی بوده و در چهار ماهه امسال ۵۳ هزار تن کالا و بار در این شهرستان جابجا شده که یک رشد چشمگیری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

کد خبر 6175889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha