۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۵

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی:

هدف از راه اندازی دوره مدرسه دارالعلم تربیت طلاب فاضل است

هدف از راه اندازی دوره مدرسه دارالعلم تربیت طلاب فاضل است

مشهد- رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: هدف از راه اندازی دومین دوره مدرسه تابستانه زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام و تربیت طلاب فاضل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جهانگیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، تنوع در عرصه‌های دانشی و مخاطبان را از ویژگی‌های این مدرسه عنوان و اظهار کرد: امسال ۳۰۰ خانم و ۵۰۰ آقا در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه رشته‌های جدیدی به برنامه‌های آموزشی اضافه شده است، افزود: این اقدام گامی مهم در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی حوزه علمیه خراسان و احیای فعالیت‌های اصیل این مدارس است.

وی به اهداف راه‌اندازی این مدرسه اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مدرسه، تبدیل‌شدن آن به دومین حوزه شیعی در عرصه تولید علم، زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام و تربیت طلاب فاضل و برخوردار از سازمان علمی بالنده است.

جهانگیری اظهار کرد: تعامل با حوزه علمیه قم، رونق جریان علمی پس از کرونا، مشق سیاست‌مداری و مدیریت آموزشی در افق تمدن نوین اسلامی، و مشق اجتهاد برای طلاب از دیگر اهداف این مدرسه است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات تولیت آستان قدس‌رضوی احیای فعالیت‌های این مدارس بود، گفت: امسال پنج مدرسه جدید به این دارالعلم اضافه شد که یکی از آن‌ها به دانشگاه رضوی اختصاص یافته و دیگری مدرسه علوم قرآن و حدیث است.

کد خبر 6175936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha