۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۱۹

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان:

اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش بینی شده است

اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش بینی شده است

رشت - رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی آشوبی شامگاه چهار شنبه در گفت گو با برنامه تلویزیونی «قدم قدم تا کربلا» اظهار کرد: کمثته بهداشت و درمان ستاد اربعین تمام تلاشش را برای ارتقای سطح سلامت زائرین به کار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آمادگی موکب تخصصی بهداشت و درمان خادم الحسین (ع) بیان کرد: موکب خادم الحسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل نشست‌های تخصصی و کارگروه‌های داخلی آماده خدمات دهی در پیاده روی اربعین است.

آشوبی از اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس ویژه پیاده روی اربعین خبر داد و اضافه کرد: نام نویسی ها از کادر درمان برای خدمات دهی در پیاده روی بزرگ اربعین آغاز شده و افراد داوطلب می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی اقلام دارویی برای اربعین انجام شده است، افزود: خروج دارو از کشور بدون نیازسنجی و همچنین مقررات بهداشت و درمان قاچاق محسوب می‌شود و از این رو تمام پیش بینی‌های لازم برای تأمین اقلام دارویی مورد نیاز در اربعین دیده شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان با اشاره به نگرانی‌های موجود در سفر اربعین پیرامون پشه آئدس و تب دنگی بیان کرد: پشه آئدس روزگز بوده و و به لباس‌های تیر و تنگ علاقه مندی شدیدی دارد لذا توصیه می‌شود افراد لباس‌های روشن و گشاد استفاده کنند.

آشوبی با بیان اینکه گیلان بیمارتب دنگی ندارد، گفت: پشه به تنهایی مشکل ساز نیست اما فرد آلوده به پشه آئدس دردسرساز بوده و ناقل است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف افزود: افراد ضمن تمکین پیاده روی در ساعات اوج گرما، مایعات سالم و بهداشتی مصرف کنند، تا دچار گرمازدگی نشوند.

کد خبر 6175943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha