۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۰

مدیر فقه مرکز اخلاق پزشکی:

اخلاق و حقوق در اسلام تنیده است

اخلاق و حقوق در اسلام تنیده است

ساری - مدیر فقه پزشکی مرکز اخلاق و تحقیقات پزشکی با بیان اینکه اخلاق و حقوق در اسلام درهم تنیده است، گفت: گسترش اخلاق سبب خلوت شدن دادگاه ها می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر نقویان شامگاه چهارشنبه در ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی در ساری با اظهار این مطلب که اگر آمدیم یک قطعه را از یک منظومه فکری جدا کردیم قطعاً آن قطعه برای ما مفید نخواهد بود و حتی می‌تواند مشکل آفرین باشد، افزود: اسلام ما اخلاق و حقوقش چنان در هم تنیده است که اگر آن را از هم جدا کنید محل چالش و سوءاستفاده خواهد شد.

مدیر فقه پزشکی مرکز تحقیقات و اخلاق پزشکی خاطرنشان کرد: گاه رعایت قانون باعث می‌شود کاری جز با به میان آمدن اخلاق پیش نرود که نظیر آن در راه دادن به یک خودرو گرفته تا زندگی زناشویی را به مراتب دیده‌اید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید در کنار فقه و حقوق، انصاف و اخلاق را هم ببینیم و خود را جای فرد بگذاریم، تصریح کرد: ما اگر الزامات اخلاقی را برداریم اجبار قانونی می‌ماند که ما را به سمت حداقل انسانی سوق خواهد داد.

وی عنوان کرد: ریشه قاعده احسان به آیات قرآنی باز می‌گردد و خداوند به جای اجر و زجر از محبت بهره می‌برد.

مدیر فقه پزشکی مرکز اخلاق و تحقیقات پزشکی با اظهار این مطلب که قرآن با فضای فکری عاطفی سخن می‌گوید و بر مدار اخلاقی حرکت می‌کند و این بسیار درس آموز است، تاکید کرد؛ قوانین اخلاقی باید حکمفرما شود البته ما نیازمند قوانین حقوقی هم هستیم.

حجت‌الاسلام نقویان متذکر شد: اگر موفق شویم قوانین اخلاقی را گسترش دهیم دادگاه‌های ما خلوت خواهد شد.

کد خبر 6176013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha