۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۵۹

معاون مسکن راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

نوسازی مسکن در بافت های فرسوده آذربایجان غربی سرعت می گیرد

نوسازی مسکن در بافت های فرسوده آذربایجان غربی سرعت می گیرد

ارومیه - معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تخصیص بسته های تشویقی ویژه برای نوسازی مسکن در بافت های فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال تقی دخت عصر چهارشنبه در گردهمایی رزمایش بسیج نوسازی مسکن بازآفرینی شهری، اظهار کرد: در راستای نوسازی و ایمن سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه شهر تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی از محل طرح نهضت ملی در کمترین زمان توسط بانک‌های عامل پرداخت و ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود.

تقی دخت افزود: با توجه به هماهنگی و تدبیر انجام شده با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای اولین بار در سطح کشور، تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های مجوزهای نظام مهندسی به متقاضیان در استان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسته تشویقی در زمینه حذف کسری پارکینگ و استفاده از فضاهای باز حتی معابر برای جبران کسری پارکینگ در نظر گرفته شده است، افزود: درخواست افزایش طبقات مسکونی و تراکم؛ پیشروی در ساخت برای نوسازی این واحدها به متقاضیان تعلق می‌گیرد که با تداوم این امر ساخت مسکن در استان افزایش می‌یابد.

نوسازی ساختمان‌های بافت فرسوده و حاشیه شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن‌

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این رزمایش گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه مسکن آحاد مردم اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهر به منظور نوسازی و بهسازی محلات هدف از جمله بافت فرسوده، بافت‌های تاریخی و سکونت گاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه شهری است که جهت تحقق این برنامه‌ها تشویقات و تخفیف زیادی به متقاضیان داده می‌شود.

رسول عطایی افزود: در راستای تبیین اهداف طرح و اطلاع رسانی عمومی در خصوص حمایت‌ها دولتی و تشویقات کم نظیر اجرای نوسازی مسکن در محله‌های هدف از ظرفیت پایگاه‌های مقاومت بسیج و گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: نوسازی و ایمن سازی ساختمان‌های بافت فرسوده و حاشیه شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ارائه تشویقات ویژه برای متقاضیان جهت مقام سازی بناهای نا ایمن جهت کاهش مخاطرات در بلایای طبیعی در دستور کار این طرح قرار دارد.

سرهنگ علی حیرانی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز از اعلام آمادگی نیروهای بسیج و گروهای جهادی جهت تبیین و اطلاع رسانی همگانی از مزایای این طرح خبر داد و افزود: گروهای جهادی با بهره مندی از جوانان بسیجی همیشه در کنار مردم بوده و آمادگی مشارکت در ساخت و اجرای نوسازی مسکن در محلات هدف طرح باز آفرینی شهری را دارد.

کد خبر 6176056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha