۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹

ناترازی، مساله اصلی بخش انرژی در کشور است

ناترازی، مساله اصلی بخش انرژی در کشور است

مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر با اشاره به اینکه وسایل انرژی‌برِ غیربهینه است،گفت: ناترازی تمام حوزه‌های انرژی را در بر گرفته و یکی‌از بزرگ‌ترین چالش‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود خانی مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر با بیان اینکه ناترازی تمام حوزه‌های انرژی را در بر گرفته و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها محسوب می‌شود، گفت: ناترازی در برق پدیده‌ای یکباره نیست و طی ۱۰ سال گذشته، هر ساله با این معضل رو به رو بوده‌ایم.

مجری طرح‌های بهینه سازی شرکت توانیر افزود: ما هر سال با افزایش ناترازی رو به رو هستیم که روندی رو به رشد و تدریجی دارد؛ چراکه از سویی با افزایش مصرف طرف هستیم و از دیگر سو به اهدافِ مورد نظر برای افزایش توان برق دست پیدا نکردیم و صنعت برق مشکل ناترازی را حل نکرده و صرفاً در جهت فروپاشی شبکه تلاش شده است و در این زمینه به توفیق دست یافتیم.

وی با اشاره به اعتراض صنایع در پی خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده، گفت: باید توان خود را روی مصارفی که تحت کنترل هستند صرف کنیم و با اعمال محدودیت در آن‌ها موضوع را مدیریت کنیم.

خانی در گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه باز هم مشکل ناترازی حل نخواهد شد، تصریح کرد: این معضل زمانی بر طرف می‌شود که سرعت رشد مصرف برق کاهش یابد و از دیگر سو توان تولیدی برق در کشور اضافه شود و بهینه سازی به آحاد مردم باز می‌گردد ولی این قشر تصور نمی‌کنند که در مصرف برق، رویه‌ای غیر بهینه را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 6176221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha